Proxy instellingen, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkerbel77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2014
Sinds vanochtend geeft onze laptop dit bericht

de proxy instellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd

Er is dus helemaal geen verbinding. Helaas hebben we geen netwerk kabel zodat we die kunnen aansluiten. We hebben de virusscanner aangehad, systeemherstel gedaan maar niets helpt. Als ik internet explorer probeer te openen, komt hij even in het beeld en schiet dan weer weg. Firefox wil wel gewoon openen, maar helaas geen internet verbinding. Proxy staat uitgeschakeld bij internet instellingen. Wat kunnen we nu nog doen om verbinding te krijgen? De iPad, en telefoons doen het wel gewoon op onze WiFi.

ik zou me niet meteen druk maken over "een verbinding krijgen". Ik zou me eerst druk maken of mijn laptop wel virus/malware vrij is.
Een virusscanner is niet goed genoeg. Een aanval is geen virus. Als je in een browser op een verkeerde link klikt kies je er zelf voor om dingen binnen te halen. :-(
Kans dat je een malware hebt is groot.
Een geïnfecteerde laptop zou ik niet in een netwerk/internet hangen en risico lopen dat het mijn andere apparaten infecteert.
Pas als de laptop 100% clean is zou ik weer gaan kijken naar een verbinding.
De controle software zou al op de laptop aanwezig moeten zijn.
Zo niet zou ik deze op een usb stick zetten en op deze manier uitvoeren.
Er zijn verschillende alles in 1 oplossingen verkrijgbaar. (Ik ben persoonlijk erg te spreken over de oplossing van comodo.)

Mocht je laptop 100% clean zijn dan zou ik op netwerk niveau gaan testen.
Maakt de wifi verbinding?
Heb ik een ip van mijn router gehad? (ipconfig /all)
Kan ik mijn router vinden? (ping <ip-adres router>
werkt mijn DNS? (ping www.google.nl -> hier moet een ip uit komen en een serie van 4 replies)
als dit allemaal werkt is je netwerk laag in orde en heb je een software probleem.

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan