proxy-instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druppel

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
49
ola,
mijn ouders hebben een probleempje met de internet-verbinding. Ze hebben kabelinternet van wanadoo, en al een vrij oude computer. Pentium III als ik me niet vergis in ieder geval met windows 98.
Als zij internet openen (internetexplorer 6.0) wordt de browser geopend, maar niet de startpagina. Linksonderin staat dan; bezig met zoeken naar proxy-instellingen. Zover ik weet, maakt wanadoo (kabelinternet zowiezo) geen gebruik van proxy-instellingen. Dit kan tot 5 minuten duren, waarna de startpagina opent en ze 'gewoon' kunnen internetten. De verbinding valt dan wel vaak weg, het verbindingsicoontje is dan nog wel aanwezig, maar er worden dan geen gegevens meer uitgewisseld.
Iemand ideeen hoe dit verholpen kan worden, of moet ik maar beginnen met opnieuw installeren van internetexplorer en wanadoo (is al vaker gebeurd)

Mijn dank zal wederom groot zijn.
 
Hallo daar...

Als jullie het internet hebben gedeeld zijn proxy-instellinggen nodig, of om via een programmatje je ip adres te vervalsen, maar dat is bij jullie niet bij toepassing ga ik vanuit ,dus als je de browser opent, ga dan naar Extra, Internet-Opties, klik op het tab-blad verbindingen, dan op Lan-Instellingen en vink "proxyserver gebruiken" uit.

Het probleem zou opgelost moeten wezen.

Groetjes, Jeroen
 
Die stond al uitgevinkt, heb hem aan en vervolgens weer uitgevinkt, maar helpt niet helaas. De meldings is: bezig met opsporen van proxy-instellingen.
 
Vreemd,

Het zal toch wel, maar staat er op het tablad-verbindingen, in de lijst verbindingen voor Externe toegang, wel een provider, zoja, vind in het "menu Lan-Instellingen van internet explorer automatisch vinden" eens uit.

Groetjes Jeroen
 
Nog een keer, gebruik je geen programma die je op het internet wat transparanter probeert te maken, (een proxy-programatje dus.

bijvoorbeeld "Junk Buster"

Doeidoei
 
" Het zal toch wel, maar staat er op het tablad-verbindingen, in de lijst verbindingen voor Externe toegang, wel een provider, zoja, vind in het "menu Lan-Instellingen van internet explorer automatisch vinden" eens uit. "

Dit is het tabblad van internetopties onder extra neem ik aan. Daar kan ik geen lijst verbindingen voor Externe toegang vinden. Internet explorer staat wel aangevinkt, maar er staat nergens in een lijst een provider.

Mijn ouders maken gewoon gebruik van wanadoo, niet @home.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan