Proxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker62

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Hallo... Ik ben met een aantal programma's aan't Klo-ten, en daarbij wil ik leiver geen sporen achterlaten als IP adressen enzo.
Nu is mijn vraag dus... Hoe installeer ik een proxy, en wat zijn de nadelen ervan?

Gr. matthijs

Proxy stel je in bij extra > internet opties > tabblad verbindingen > lan instellingen

Het nadeel is dat je nooit helemaal anoniem bent en je kans hebt dat die programma's waar je mee aan het klooien bent de proxy niet gebruiken.

Daar kan ik je dus een kort advies over geven: gebruik ze niet tegen andermans systemen maar test ze gewoon intern.

Klopt was nteusink zet.
Je zou ook al je verbindingen via proxy kunnen laten lopen, dus gewoon je verbinding. Nadeel is dat sommige programma's het niet niet eens meer op kunnen.
Windows zal je proxy niet herkennen als je hem alleen in IE aanzet.

Het ligt er overigens ook nog aan wat voor een proxy je gebruikt. Als dit er eentje van een provider is laat je namelijk nog steeds sporen op die proxy server achter zodat je via de proxy nog steeds te achterhalen bent.

De enigste manier om geen sporen achter te laten is het niet te doen. En als het dus om dingen gaat wat eigenlijk niet door de beugel kan en je dus in problemen mee zou kunnen komen zou je het niet moeten doen.

Wat wil je overigens testen en met wat voor een tools?? (let er wel op dat je geen links geeft naar warez (=illigale software sites))

De groeten,
Mark

Ik moet lid blijven van een fxp team maar ik had nooit zin om alles wat daarvoor nodig was te leren... nu weer ik hoe het moet alleen mijn eigen beveiliging.... En m'n zus zegt net dat chello vanochtend al had gebeld... maar toen was ik nog in bed dus... Ik hoop niet dat het eum... daarover gaat :D:D:D

Als het om het testen van je eigen beveiliging gaat denk ik dat je de volgende keer beter eerst je provider vragen of dit mag en of je ook moet melden wanneer je dit gaat doen.

Een provider kan namelijk ook een het soort / drukte van je verkeer zien wat je aan het doen bent. Als je bijvoorbeeld een DDOS (zeg ik dat goed? :o) aanval doet dan is er een zeer grote verandering van verkeer van jou kant af en dit zullen de monitoren van de provider (Chello in dit geval) wel zien. Ze kunnen misschien ook monitoren welke poorten in gebruik zijn poort 80 (internet), 25 (SMTP=uitgaande e-mail)) en 110 (POP=inkomende e-mail) zal het meeste worden gebruikt dus als jij ineens heel veel op een andere poort bezig gaat dan kan Chello daar raar over gaan denken en misschien even nader onderzoeken wat je aan het doen bent.

Ik wil je helemaal niet zenuwachtig maken hoor :D:p. Maar zolang je geen foute dingen hebt gedaan kan er niet zo heel veel gebeuren. Dan is in het ergste geval dat je internet wordt afgesloten maar dan heb je het wel redelijk bont gemaak (schelden op Chello heldesk en foute dingen doen wil waarschijnlijk wel eens werken :D).

Stuur ook even een reactie over wat Chello te melden had :p

De groeten,
Mark

En o ja wat is een fxp team??? Ken het niet.

De groeten,
Mark

zover ik weet is FXP het scannen van internet hosts met de bedoeling daar warez en andere dingen tijdelijk neer te zetten zodat anderen deze kunnen downloaden. Bijvoorbeeld een directory op een anonieme ftp server waar iedereen naartoe kan schrijven.

providers monitoren doorgaans het verkeer niet zelf, ze reageren op abuse meldingen. iemand (of het nou een persoon of een programma is) ziet dat er een aanval of een scan wordt gedaan op zijn systemen en licht de provider in waarna die de nodige stappen onderneemt.

gebruiker62,

Ik zou in iedere geval de proxy server van Chello niet gebruiken, want die vertraagd het krijgen van internet pagina's heel erg.

De proxy server van internet providers moet ervoor zorgen dat pagina's die vaak bekeken worden sneller laten, maar als je de proxy server van Chello gebruikt gebeurd dan wordt het krijgen van die pagina's juist trager.

Met wat voor programa's ben je eigenlijk aan het klo-ten gebruiker62?

het schijnt dat je ook via bepaalde site direct anoniem kan surfen.

Ik kan voorlopig echter geen gratis exemplaar vinden.

Weet iemand anders een link??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan