prullebak

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Bij het leegmaken van mijn prullebak blijft mijn syteem regelmatig hangen.
Ctrl-alt-del brengt dan de oplossing, in die zin dat ik dan "prullebak reageert niet" kan afsluiten, maar dan ben ik gelijk een aantal iconen kwijt in mijn systray (zo heet dat ding toch he) rechtsonder: taakplanner-norton-popupstopper-atomicclock-msn verdwijnen dan. Dus moet ik weer opnieuw opstarten.

Ik heb W98.

Iemand enig idee waardoor dit komt?

Klinkt vreemd :D maar: hoe groot is je Prullenbak?
Rechte muis/eigensc. Hoeveel % ?
En gebeurt dit ongeacht de hoeveelheid dat erin zit bij verwijderen/leegmaken ?

Falco

Welke iconen van welke aplicaties zijn dan weg
lijkt mij dat je virus scanner een beetje moeilijk doet

als je nu "disk cleanuo" gebruikt heb je het dan ook ?(wel prullenbak aanvinken)

Geplaatst door falconetti
Klinkt vreemd :D maar: hoe groot is je Prullenbak?
Rechte muis/eigensc. Hoeveel % ?
En gebeurt dit ongeacht de hoeveelheid dat erin zit bij verwijderen/leegmaken ?

Falco

prullebak staat op 10 %, is zeker standaard, want wist niet dat je dit kon instellen.
Heb het alleen wanneer er echt heel veel mb in zit
Gisteren was het het geval bij 105 mb, maar heb het dus vaker en heb niet altijd opgelet hoe veel er dan in zat.

en GTD : disk cleanuo ????
applicaties zie mijn eerder bericht, alleen de iconen van mijn adsl verbinding blijven staan (modemicoon en verbindingsicoon)

Probeer dit even:

- Start de pc in MS-DOS modus
- Typ deltree c:\recycled\ en geef enter
- Herhaal hetzelfde ook voor andere partities
- Start je pc opnieuw op

Windows maakt een nieuwe map "recycled" (prullenbak dus) aan. Probeer of het nu wel goed gaat.

Wat de icoontjes betreft: daar hoef je je geen zorgen over te maken, het komt doordat bij het afsluiten van prullenbak via ctrl-alt-del je explorer opnieuw geladen wordt, en omdat het verschijnen van iconen alleen bij het (echte) opstarten gebeurt, worden de iconen niet geladen. De programma's zelf zijn wel actief op de achtergrond, je ziet alleen de icoontjes niet.
Opnieuw opstarten is dus alleen nodig als je de icoontjes ook daadwerkelijk wilt gebruiken (r-klik menus e.d.)

gtz

Dat van die iconen is een hele geruststelling !
:)
Zal het commando even invoeren, bedankt voor de tip.

Hoe vaak voer je Windows Onderhoud of defrag uit? Bij dagelijks gebruik moet je dat zeker een maal per week laten draaien om te erge vervuiling van je fats en schijf te voorkomen.

Als je dit te weinig doet kan Win gaan hangen, zeker bij het legen van de prullenbak, omdat er een te grote tabel in het geheugen wordt geladen en gesorteerd.

zou als je files en mappen verwijdert even de shift knop ingedrukt houden en dan op de DEL toets drukken. Dan verwijder je bestanden echt en verplaats je ze niet naar de prullenbak.

In veilige modus je prullenbak legen is ook een optie.

Lijkt mij inderdaad ook een goede optie om eens je restore map te delten in dos en op die manier een nieuwe restore map te maken. Je hersteld daarmee ook enkele e.v. corrupte info files in die map !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan