Prullenbak naar taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Kun je de prullenbak (die standaard op het bureaublad staat) ook aan de taakbalk vastmaken?
 
Kun je de prullenbak (die standaard op het bureaublad staat) ook aan de taakbalk vastmaken?

Met een tweak kan dat.

- klik met rechtermuis op prullenbak en maak een snelkoppeling aan.
- maak een map 'prullenbak' op je harde schijf en plaats de snelkoppeling daarin
- klik met rechtermuis op taakbalk en ontgrendel deze
- voeg werkbalk 'prullenbak' toe
- klik met rechtermuis op de seperator en haal vinkje weg bij 'tekst weergeven' en bij 'titel weergeven'
- sleep seperator helemaal naar links tot naast de start knop
- vergrendel taakbalk
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook de opstartoptie van Verkenner veranderen, de map die verkenner opent.
Ga naar start en typ Verkenner in, en ga naar Eigenschappen.
Daar kun je bij "Doel" het volgende intoetsen: %SystemRoot%\explorer.exe shell:RecycleBinFolder.
Nu pin je verkenner gewoon aan de taakbalk.
 
Laatst bewerkt:
RHPJS schrijft: Nu pin je Verkenner gewoon aan de taakbalk.

Maar dat kan al!

Dus ik snap niet wat je bedoelt; het gaat om het vastmaken van de Prullenbak aan de taakbalk!
 
RHPJS schrijft: Nu pin je Verkenner gewoon aan de taakbalk.

Maar dat kan al!

Dus ik snap niet wat je bedoelt; het gaat om het vastmaken van de Prullenbak aan de taakbalk!
Als je mijn vorige bericht eens goed leest, zie je wat er dan wijzigt als je de verkenner op de taakbalk pint.
 
Het is duidelijk!
Windows Verkenner opent nu direct de Prullenbak, i.p.v. dat wordt gestart in Bibliotheken!

Dit doel te bereiken kun je overigens ook bereiken via %windir%\explorer.exe shell:RecycleBinFolder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan