Prullenbak pictogram verdwenen, maar de naam staat er nog wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hey,

Al geruime tijd (wellicht al sinds het begin dat ik vista draai), heb ik af en toe last van het verdwijnen van het pictogram van de prullenbak. Hierbij verdwijnt alleen het prullenbakje zelf, het woord staat er nog wel, en ik kan hem nog gewoon openen.

Na een herstart doet hij het weer gewoon, dus echt ernstig is het niet, maar toch zou ik er graag vanaf willen, want het staat zo lelijk :o .

Voordat mensen het denken: het is NIET het probleem van het in de opties verwijderen van de prullenbak, hij is er namelijk nog wel gewoon. Het gebeurd echt puur uit zichzelf, bijvoorbeeld zodra ik Firefox minimaliseer dat hij weg is.

Ik heb een plaatje als bijlage toegevoegd:)

Bijlagen

• verdwenen prullenbak.jpg
    verdwenen prullenbak.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 86
hier heb je de oplossing in het engels:

1. Click on Vista's blue Start button and then click on "Help and Support".
2. Type RECYCLE BIN in the Search box, press the Enter key.
3. Click on "Show or hide the Recycle Bin".
4. Follow the self-help instructions.

rechtermuisknop op bureaublad, bureaublad, bureaublad aanpassen>>> staandaar instellingen herstellen.

hier heb je de oplossing in het engels:

1. Click on Vista's blue Start button and then click on "Help and Support".
2. Type RECYCLE BIN in the Search box, press the Enter key.
3. Click on "Show or hide the Recycle Bin".
4. Follow the self-help instructions.

Zoals ik al zei, dat is juist NIET het probleem. Toch bedankt voor de moeite ;)

Mag ik vragen wat dit precies doet? Ik heb nog nooit in het register geklooit, dus ik zou dat graag weten van tevoren :o

Sorry, volgens mij begrijpen jullie mijn probleem niet goed (kan ook aan mij liggen, ik beschrijf het mss niet goed).
De prullenbak bestaat nog steeds, en ik kan er ook nog zonder problemen inkomen via het bureaublad. Het probleem is alleen dat het plaatje van de prullenbak verdwenen is. Echt alleen het plaatje, niet de hele snelkoppeling! Die werkt nog gewoon, maar je ziet dus niet dat het een prullenbak is, behalve als je de tekst leest. Het plaatje zelf is weg.

Start, dan intypen control desktop (en enter)
Je komt dan in het scherm Persoonlijke instellingen
Linksboven in dit scherm staat een link Bureaubladpictogrammen wijzigen
Hierop klikken, dan verschijnt het scherm Instellingen voor bureaubladpictogrammen
Hier kun je de pictogrammen voor de lege en volle prullebakken selecteren en zo met de knop Ander pictogram een ander plaatje kiezen, of met de knop Standaardwaarden herstellen de originele instellingen terugzetten

Dank, ik heb toch maar de standaardwaarden herstelt. Ik denk helaas niet dat het helpt, omdat ik daar nooit wat heb verandert, en er nu dus ook geen merkbaar verschil is (ik had inmiddels de pc opnieuw opgestart).

Ik laat de vraag daarom nog even op "niet opgelost", om te zien of het weer terugkomt. Toch allemaal bedankt voor de hulp :thumb:

Ik heb het bovenstaande ook! Weet nu echt niémand wat je eraan kunt doen??? Hij verdwijnt en komt terug wanneer hij wil! Zo irritant.
Ik vind het een rotgezicht op het bureaublad. Een gat, maar wel met de tekst nog. Ik ben altijd blij als hij er weer is!

@DianalaMark
Welkom op Helpmij ;)
Topics ouder dan 3 maanden mogen met rust gelaten worden.
Maak a.u.b. een eigen topic aan.
Succes verder op ons forum.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan