Prullenbakken niet compatible?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skin de Kat

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Berichten
40
Hallo,

Naast Windows 98 heb ik onlangs Windows XP Pro geinstalleerd: in een aparte partitie, bij het opstarten krijg ik mooi een opstartmenu om een van beiden te kiezen en op zich draaien de systemen ook goed.
Behalve..... dat beide systemen met de prullenbak gaan rotzooien als ik na XP W98 opstart of andersom.
Kijk ik in de prullenbak dan geeft 'ie niks, maar leeg is 'ie ook niet. (Het icoontje blijft "gevuld" en totdat ik de opdracht "prullenbak leegmaken" geef.)
Het lijkt er dus op alsof W98 en XP niet compatible zijn wat betreft de prullenbak en dat vind ik knap lastig.

Heb ik iets verkeerd ingesteld of is er een tooltje om dit op te lossen?
 
Geplaatst door Dick Borstlap

Ik denk het niet.
Zet W98 er nog een keer over heen.

Vraagje; hoe zie jij je bootmenu dan voor je?

========

Dus zowel XP als 98 hebbem kuren of alleen XP? Gebruik je iets van "norton systemworks" of "norton cleansweep"?
De XP prullenbak had een bug ja. Heb je alle updates voor XP al binnen?
 
Dick: W98 er overheen lijkt me geen optie; ik wil namelijk "oude" W98 gewoon kunnen blijven gebruiken.

XP_PC: Heb op C: boot.ini staan en hierdoor kan ik bij het opstarten de keus maken tussen XP en W98.
XP-updates heb ik zojuist nog gecheckt, probleem blijft.
Gebruik wel NortonSystemWorks maar heb CleanSweep e.d. uit staan.

Probleem heb ik in zowel XP als W98 en snap er nog steeds niks van. :(

Mijn hoop is op jullie gevestigd dus please..............
 
Ik begrijp het niet: een 'upgrade'-installatie laat de boel toch intact?
 
Naar mijn wete (en ervaring) is het zo als je een eerder besturingssysteem NA een later besturingssysteem (eg: 98 NA XP) installeert dat je het bootmenu kwijt bent...
 
Het is wel weer te herstellen in principe...

Ikzelf heb even 2 bestandjes van iemand anders met XP moeten vervangen en mijn boot.ini weer op orde moeten maken.

Dus als je dat even backupt..

(weet helaas niet meer welke bestanden :eek:)
 
Skin, als je nu eens bij eigenschappen van Prullenbak alle stations apart configureert.
 
Dan toch een herinstallatie (ik kan niets anders bedenken) van dan maar XP, een upgrade?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan