PS/2 compatible muis werkt plotseling niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

batiniels

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Van de ene op de andere dag doet mijn compatible draadloze muis van logitec het niet meer. Constant verschijnt de melding: het USB apparaat word niet herkent. Dit heeft denk ik met de muis te maken want andere USB apparaten worden wel herkent. Op een andere computer word de muis ook gewoon herkent dus ik weet niet wat het probleem nu precies is.

Mijn besturingssysteem is windows vista.

Heeft iemand enig idee???

Is het nu een PS/2 muis of een USB muis?

Maar mocht het een USB muis zijn: alle usb stekker loskoppelen, computer opnieuw opstarten, en dan een voor een weer insteken...:thumb:

Het is een usb muis.

Er zitten helemaal geen usb stekkers in mijn laptop dus ik kan ook niks uitpluggen. Heb demuis ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat werkt ook niet. En heb de usb poorten ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat werkt ook niet.

Dus wat dan??

Wij weten al: het is een usb muis, en ze werkt op een ander computer zonder problemen. Dus de muis is goed. Blijft alleen maar over dat misschien je laptop wat kuren heeft met de usb porten. Kan je bij wijze van proef een ander usb apparaat insteken en controleren of de port nog wel goed is?

De laptop een keer opnieuw opstarten helpt ook nog weleens.

Verder kan je nog kijken of in de bios de usb porten misschien uit staan...:thumb:

Een ander USB apparaat werkt gewoon goed op dezelfde poort. Alle poorten staan ook ingeschakeld dus dat is het probleem ook niet.

Er staat wel constant dat er een onbekend apparaat is ingelogd. Maar hoe ik dat kan wijzigen????

Er staat wel constant dat er een onbekend apparaat is ingelogd. Maar hoe ik dat kan wijzigen????

Heb je dat ook indien geen usb apparaat is aangesloten? Dan kan het ook een intern usb apparaat zijn, bij voorbeeld je interne muis of muispad...:thumb:

Ja, dat is ook al er geen usb apparaat is aangesloten.

Waar moet ik dan naar kijken voor mijn interne muis of muispad?? En waar moet ik dan opletten?

Hoi !

Logitech drivers voor de muis wel geinstalleerd ?

Leveren vaker problemen op.

Greetz,

Harry.

Ja, dat is ook al er geen usb apparaat is aangesloten.

Waar moet ik dan naar kijken voor mijn interne muis of muispad?? En waar moet ik dan opletten?

Kijk in apparaatbeheer of je nog een interne muis hebt, indien van wel, verwijder deze en start je computer opnieuw op.:thumb:

Hoi !

Logitech drivers voor de muis wel geinstalleerd ?

Heb het geprobeerd om ze opnieuw te installeren maar dat lukt niet omdat hij de muis niet kan vinden. Daardoor kan ik niet verder in de setup van logitech.

Op een andere computer is de muis zo gevonden dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Kijk in apparaatbeheer of je nog een interne muis hebt, indien van wel, verwijder deze en start je computer opnieuw op.:thumb:

Bedoel je dan gewoon de muis die bij apparaatbeheer onder muis staat? Want dat heb ik al geprobeerd.

Als ik windows opnieuw installeer, heb ik dan de zekerheid dat hij het weer normaal doet? Want ik word er zo langzamerhand helemaal gek van.:mad:

Ik ben bang dat je interne muis is overleden. Voordat je Windows opnieuw gaat installeren zal ik een Linux live distro gaan proberen, die lopen vanaf CD. Bekende distro's zijn Knoppix of Ubuntu.:thumb:

Weet je het zeker dat de interne muis dan kapot is?

En kan je die dingen die jij bedoelt ook op internet downloaden ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan