ps/2 muis op usb aansluiten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Bestaat er een kabel waarmee ik een ps/2 muis op usb kan aansluiten ?

Nee, andersom kan wel, bij een USB muis heb je vaak een omzetstukje naar PS/2

Ben je er echt zo zeker van dat dat niet kan, Tiborv? Ik kan het mij haast niet voorstellen dat zo'n kabeltje of omzetstukje nog niet bestaat. De techniek staat toch voor niks tegenwoordig. Of zijn er andere redenen dat het niet kan?

Ik heb stad en land afgezocht naar die dingen, ze zijn er gewoon niet. Van USB naar PS/2 is geen probleem, andersom wel. Zal wel met het omzetten van data te maken hebben.

Probleem is dat ik geen kabeltje van mijn moederbord naar een ps/2 aansluiting heb.

Dus ik dacht het zo op te lossen.
Kabeltje van moederbord voor ps/2 aansluiting is ook niet te vinden.

voor zover ik weet bestaat er wel een kabelje waarmee je van ps/2 naar usb kunt gaan.

attachment.php

heb hem namelijk liggen hier.

Bijlagen

• kabel.gif
    kabel.gif
    34,3 KB · Weergaven: 732
Je hebt wel een seriele poort op je moederbord zitten, neem ik aan? Er zijn namelijk wel verloopstekkertjes om van serieel naar ps2 te kunnen gaan. Misschien is dat een oplossing?

Geplaatst door jandee
waar heb je dat kabeltje gekocht, Ron?

niet gekocht maar gekregen bij ??? muis dacht ik

kan me dus niet voorstellen dat ze niet los te koop zijn.

Ik heb een verloopstuk van serieel naar ps/2.

Probleem is dat de ps/2 aansluiting op mijn moederbord, dat daar geen kabel aan zit, de stekker voor ps/2 zit er wel.

Tazz, hoort die niet specifiek bij een muis? Ik heb, a.d.h.v. een schema zelf zoiets gemaakt maar dat werkt niet.

Geplaatst door Tiborv
Tazz, hoort die niet specifiek bij een muis? Ik heb, a.d.h.v. een schema zelf zoiets gemaakt maar dat werkt niet.

zie linkje in mijn andere bericht misschien dat dat wat is.

moet zeggen heb dat kabeltje van mij nooit uit geprobeerd hoor met een ander iets.

nog maals ff op google gezocht maar kom aardig wat tegen hoor.

http://www.artbv.nl/support/usb_products/usb_ps2/

http://www.everglide.info/osc/eshop/product_info.php?products_id=96

http://www.hnk.nl/shop/index.html?target=Laptopbenodigdheden.html ( helemaal onderop )

ff googlen naar ps/2 converter usb

Laatst bewerkt:
Ja, ik zag het. Zullen niet al te nieuw zijn. Ik hoop dat die dingen wel werken, die omzetstukjes serieël =>PS/2 v.v. werkte niet altijd lekker.

die muis van miij is denk nu een klein jaartje oud en neem aan dat er toch wel ergens een dergelijk verloop kabeltje moet zijn.

Hallo Karine,

Zeker weten dat er een dergelijke kabel bestaat! (een help-mijer liet er zelfs eentje zien)

Je kan het apparaatje bestellen bij Conrad Electronics. Het heet: USB-Convertor. Op de convertor kan je twee ps/2 apparaten aansluiten, bv een muis en een toetsenbord. Er zit een 0.9 mtr kabel aan (usb), het kost 45,95 euro...

Gegevens Conrad:
Postbus 12 7500 AA Enschede
Gratis bestellijn: 0800-0996600
fax: 053-4283075
e-mail: bestelling@conrad.nl

Het bestelnr van de usb-convertor: 98 24 19-44

Of ga naar conrad.nl en laat deze zoeken op usb converter

Succes,
A.Riepma

Ik heb het draadloze klavier met muis 30 euro betaald.

Het lijkt me wel te gek om nu nog 45 euro aan zo een kabeltje te betalen.

Misschien dat ik het goedkoper vindt, of dat ik het kabeltje dat op mijn moederbord past nog ergens kan vinden.

Ik woon wel in België.

Waar is die winkel gelegen tazman ?

Ik zie dit op de site staan :
Per verzending: 2.50 €
Per artikel: 2.50 €

Is het in totaal 5 euro verzending dan ?

wat ik op hun site kan vinden zit deze nog in belgie ook :D

PC Warehouse bvba
Plezantstraat 55
9100 Sint Niklaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan