PS sluit steeds voortijdig af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Busybear

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Wie kan mij helpen? Ik heb een nieuwe Compac Presario pc met Vista Home Premium. Hij draait nu een paar maanden. Ik heb de volgende beveiligingssoftware up-to-date: AVG8, Sys Mech Pro, Spyware Doctor.
Sinds kort sluit de pc steeds onverwacht af. Ik heb de hele pc proberen te scannen maar zelfs een scan wordt niet voltooid, wat kan ik nog meer doen?:(
busybear

kijk eens in de logboeken wat de boosdoener is van je plotseling afsluiten...

Heb je de temperaturen al eens gecontroleerd?

logboek

Tja.. ik ben niet zo ervaren, waar vind ik dat logboek?:o

gewoon in start logboeken intypen ;)

en de temperaturen kan je controleren met speedfan

speedfan

Hoi jelpot,
Speedfan geeft normale waarden aan lijkt mij, zie bijlage
Het logboek snap ik (nog) niks van, zodra ie weer afsluit zal ik proberen een knipsel te maken zodat je mogelijk van advies kan dienen? Kan ik nog meer doen om het probleem op te sporen?
vriendelijke dank
busybear

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    46,6 KB · Weergaven: 91
2x 28°C zijn dat alle temperaturen die zijn weergegeven?

die zijn gewoon erg laag wat goed is natuurlijk :P
ja, de logboeken moet je volgens mij gewoon gaan kijken bij toepassingen ofwel bij systeem.
je moet dus gaan kijken naar de uitroeptekens.
en het tijdstip van het gebeuren.

zie je trouwens tekst zoals"windows wordt afgesloten" of valt de pc gewoon ineens uit?
---
scan anders ook eens in de veilige modus(f8 tijdens het opstarten)

Hallo

Hier zelfde probleem geen fouten in logboeken gewoon niks hij start gewoon op, ik doe t ermaar mee tot t nieuwe besturingssysteem eris want vista vindt ik erg mooi maar erg instabiel en nu microsoft xp net zolang laat draaien tot de opvolger van vista eris geeft mij ook al bedenkingen.

Ik heb wel wat tips, zelf aan t uitvogelen want wegbrengen om na te kijken heeft eigenlijk geen nut omdat t op totaal onverwachtse momenten gebeurd en je nooit weet wanneer dus dan is zoeken moeilijk.

Tips of beter ervaringen, muis is het niet [ andere geprobeerd ] koelers werken goed maaar door het proberen van dingen kwam ik er gister wel achter dat die heel smerig waren en moeten schoongemaakt worden.

ervaring, zolang ik geen skype aandoen met usb koptelefoon gaat die niet uit:confused: of hooguit 1 keer in de paar maanden.
na installatie sp1 is het alleen erger geworden 5 keer in een uur tijdens skype gesprek blijkt normaal.
gister msn geluid geprobeerd, geen probleem alleen waardeloos geluid.

Misschien gebruik je ook deze dingen en kom je zo wat verder mijn zoektocht duurt al lang

Succes

onverwachts afsluiten

Na controle met speedfan en HD-tune (niks gevonden..) en opnieuw gescanned in de veilig modus: niks aan de hand. Ten einde raad tóch de pc maar opengeschroeft... Als vrouw moet je toch wát kunnen, niet waar?
Blijkt de boel inderdaad erg stoffig, wie denkt er nou aan om ook binnen in de pc te stoffen? ik heb er sowieso al een hekel aan, en de vorige pc heeft op dezelfde plek 5 jaar probleemloos gedraaid...
Afijn, met een kwastje en de stofzuiger aan de slag geweest en nu maar duimen...
Ik hou jullie nog op de hoogte
Bedankt voor alle raadgevingen in ieder geval, ik heb er weer een boel van geleerd.
francy

:thumb: toppie dat ga ik van de week dus ook doen want schrok me rot gisteravond ik duim met je mee.

onverwachte afsluiting

Snik...:( de pc valt toch weer uit.. zomaar zonder melding vooraf, ineens floep.. is ie weg en verschijnt later het aanmeldscherm opnieuw. Tevens de melding dat ik de pc opnieuw moet opstarten..welja:evil:
Weet iemand nog een andere optie???
ik ben ten einde raad..

het zal toch aan de 1 of andere applicatie moeten liggen als je het probleem niet voorhebt in de veilige modus :S

wat het juist dan is blijft me ook een raadsel :confused:

opnieuw opstarten

hoi
de oorzaak dat je pc opnieuw telkens opstart is
dat je je vorige programma s niet goed afsluit:thumb:

onverwachte afsluiting pc

Tja, de pc sluit zichzelf steeds voortijdig af, dus hoe kan ik dan tijdig de programma's sluiten??
Ik heb de pc zojuist dus nog eens extra goed afgesloten en nu maar wachten of dat resultaat geeft..

dank voor al het meedenken hoor, jammer dat het alleen nog steeds niet opgelost is.. ik blijf zoeken..
Zou een volledige systeemrecovery en terugzetten back-up soelaas kunnen bieden???

francy

afsluiten

hoi
wat betreft afsluiten
bv als je Ad /telegraaf/ geen stijl/opent zonder eerst
afzonderlijk af te sluiten/dit was in elk geval bij mij
gr foxx:thumb:

Wat ik echt raar vindt he ik zit nu al uren te computeren zonder trubels en zodra ik vanavond met me collega skype open nou dan maak je riemen maar vast voor de vlieglessen.

En inderdaad kun je progs niet sluiten want hij doet gewoon ploep en dan start die weer vrolijk op hahhaa het is niet echt uitgaan bij mij hij reboot lijkt t.

Hoi !

Computer - Eigenschappen - geavanceerde systeeminstellingen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Vinkje weghalen voor: de computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu start je PC niet meer vanzelf op bij een fout, maar je krigft een uitgebreide foutmelding in een BSOD.

Plaats die foutmelding hier, en mogelijk kunnen we je gericht advies geven i.p.v. een beetje raden !

Greetz,

Harry.

onverwachte afsluiting

PC-probleem nog niet opgelost. Ik ben er nu, via dat blauwe scherm met witte letters, er achter gekomen dat het probleem ontstaat bij gebruik van System Mechanics7.
Heb ondertussen een volledige systeemrecovery gedaan en alle programmatuur opnieuw geïnstalleerd en ook System Mechanic7 ge=upload en geïnstalleerd (legale versie met licentie).
Toch bij de eerste de beste gelegenheid dat het systeem ging draaien: floep: uit!
Wie heeft dit eerder bij de hand gehad??
Of weet iemand wat ik verder nog kan doen? bij de eerstvolgende crashdump zal ik de foutmelding noteren.
alvast bedankt voor het eventueel meedenken.
francy

onverwachte afsluiting

Helaas.. Ik hoefde niet lang te wachten...
Het blauwe scherm met melding van dump crash gaf de volgende foutmelding:
0xooooooF4 (0xooooooo3,0x86F51740,0x86F5188c,0x81C6430)

Ik snap daar helemaal niks van, wie kan dit ontcijferen en mij verder helpen aub?

francy

Hoi !
\
Waarschijnlijk niet goed gereproduceerd: 0xooooooF4 (0xooooooo3,0x86F51740,0x86F5188c,0x81C6430) is geen foutmelding volgens Microsoft.

Kijk es in de logboeken. wat daar staat op de tijd dat dit BSOD voor kwam !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan