PS2 leest niet alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

richjeljer

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Alweer een vraagje over een PS2 die geen spellen leest:

- Ik heb mijn playstation al een paar jaartjes, maar hij is nog niet over zijn houdbaarheidsdatum heen. Toch vertoont hij nu vreemde kuren.

- Het probleem begon nadat ik GTA San Andreas had gekocht. Na een paar uurtjes per dag begon dat ding tijdens het opslaan van het spel vreselijk te ratelen. Ik heb het dus maar een paar weken niet meer gespeeld, totdat hij hetzelfde bij andere spellen begon aan te tonen.

Hij leest namelijk alleen de spellen met zo'n paarse onderkant, en niet die andere gewone witte onderkant. CD'tjes en DVD'tjes blijft hij ook gewoon lezen.

-Ik heb enkele andere topics bekeken, tig keer de cleaner op dat ding gezet maar nog niet het antwoord op mijn vraag. Zijn hier enkele verbanden tussen, of enkelen met hetzelfde probleem?

EDITS:
Heb hem al van binnen schoongemaakt, maar werkt ook niet, hij blijft die witte cd'tjes niet lezen, hij keert steeds terug naar de browser.

Andere fora hebben het probleem andersom, waarbij de paarse cd'tjes niet meer werken.

(Heb dit onderwerp al meer dan een week hierop staan, is er dan echt niemand die me kan helpen?)

Laatst bewerkt:
Dit probleem heb ik ook. Ik veronderstel dat dit met de ouderdom te maken heeft maar ik ben niet zeker. Ik heb ook al met een clean cd'tje gedraait maar nog altijd hetzelfde probleem.
Mijn aanrading: Koop een nieuwe PS2! :thumb:

Mijn advies... neem contact op met Sony en vraag of zij dit probleem kennen?

Helpdesk Sony: 0495 574817

ik denk nie met ouderdom, heb hem pas net.

Mijn tip: sparen voor een ps3

ik denk nie met ouderdom, heb hem pas net.
Huh
- Ik heb mijn playstation al een paar jaartjes,

Wat je kan proberen is de laser af te stellen. Je hebt kans dat de laser niet meer goed staat, waardoor de dvd/cd niet goed gelezen kan worden. Dit is een vaak voorkomend probleem.
Je kunt de laser opnieuw afstellen. De slee waarop de laser heen en weer gaat kan iets dichter en verder van de dvd/cd gesteld worden.
Daarvoor moet de dvd/cd speler open gemaakt worden. Als het goed is zit er een gekartelde wieltje, daarmee kun je per klik!! de laser slee afstellen.

Dit dient zeer voorzichtig te gebeuren!! Iedere keer een klik doen. de dvd/cd kapje er weer op doen en de playstation opstarten. Dit herhalen tot de playstation weer normaal een spel opstart.
Hier een PDF bestand met uitleg:
http://users.skynet.be/bk244875/ps2_herstellen.pdf

bedankt voor de tips, zometeen even onder handen nemen:p

en over die quotes nog, had em pas net toen die zichzelf zowat opblies (door dat ratelen), en nu gebruik ik em als stofzuiger al een paar jaar.

Nieuw probleem:

De lens leest de cd-tjes, hij start ze op, maar gaat na zo'n 10 sec. terug naar de browser. Wanneer hij de cd-tjes niet leest, zie je die lens de hele tijd op en neer gaan, wat een zacht tikkend geluid geeft.

Oplossingen?

Gebeurde dat zomaar ineens of na aanleiding van een reparatie zoals hierboven?
Dat lijkt me een probleem met de laser of het focusseren van de laser.
Geen idee wat daar mee te doen.
Je kan het wagentje waarop de laser bevestigd zit iets in hoogte stellen d.m.v. een stelschroef. Je zou daar iets mee kunnen proberen. Maarja, hij begint wel met lezen, toch??

Probeer de huidige hoogte wel eerst te markeren, zodat je 'm altijd weer kan terugvinden.

Dit was de reden waardoor ik hem repareerde (probeerde te)

Alle mogelijke combinaties van dat wieltje geprobeerd, zonder resultaat. Op het eind precies hetzelfde probleem dus.

Jaah, hij begon met lezen, starte hem op, :shocked: maar ging daarna weer terug.

Heb eergisteren een ps3 gekocht. (die ook ps2 spellen leest), hopen dat deze wat langer meegaat.

Nu de oude ps2 nog aan sony (per onderdeel:p) verkopen.

Alleen de 60Gig versie van de PS3 kon ook PS2 spellen aan, die is alleen nergens meer te koop.
Ik vrees dus voor je dat je PS2 spellen waardeloos zijn!

had em ergens van marktplaats gekocht, de andere eigenaar had liever een xdoos 360. hij doet et dus wel:P, heb er plezier van..

Ps 2

Hallo,

Waar kan ik komen aan zon cleaner file of cdtje, want dat hij iets niet kan lezen klopt niet in mijn geval, want het spel dat ik heb loopt wel op andere PS 2's

Huh

Wat je kan proberen is de laser af te stellen. Je hebt kans dat de laser niet meer goed staat, waardoor de dvd/cd niet goed gelezen kan worden. Dit is een vaak voorkomend probleem.
Je kunt de laser opnieuw afstellen. De slee waarop de laser heen en weer gaat kan iets dichter en verder van de dvd/cd gesteld worden.
Daarvoor moet de dvd/cd speler open gemaakt worden. Als het goed is zit er een gekartelde wieltje, daarmee kun je per klik!! de laser slee afstellen.

Dit dient zeer voorzichtig te gebeuren!! Iedere keer een klik doen. de dvd/cd kapje er weer op doen en de playstation opstarten. Dit herhalen tot de playstation weer normaal een spel opstart.
Hier een PDF bestand met uitleg:
http://users.skynet.be/bk244875/ps2_herstellen.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan