Ps2 maakt vreemde geluiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter jun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jun

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Ik ben nieuw hier op Helpmij dus ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen. Als dit niet de goede plek is zeg je 't maar.

Ik heb een Playstation 2 SCPH-9004. Hij maakt al een lange tijd een zoem geluidje, en 'kraakt' als je een savefile , of iets anders wil laden. Pas geleden is er een technische vriend van m'n vader geweest. Hij heeft m'n Ps2 opengeschroeft en gekeken of er iets mis was. Hij zei dat er niks mis mee was, ik heb een Lens Cleaner CD gekocht en gedraaid dus 't gezoem ligt dus niet aan m'n lens. Hij leest alle CD's nog wel gewoon. Maar hij zoemt wel dus die vriend van m'n vader zei dat 't aan het ventilatortje ligt dat hij zoemt. En dat 'gekraak' komt door het motortje dat heen en weer gaat in je Ps2. Een aantal van m'n vrienden hebben ook een platte Ps2 die zoemt. Een van m'n vrienden heeft ook een Ps2 die niet zoemt dat is zo'n dikke. Die heeft hij al heel wat jaartjes zonder problemen.

Dus mijn vraag is nu: Hebben jullie ook gezoem als je Ps2 aanstaat?, en hoe kan 't dat die dikke Ps2 van m'n vriend niet zoemt?.

Ik hoop dat jullie mij vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt

-Jun

Ik zelf generatie 1 van de PS2, maar die hoor ik alleen blazen. en de lens hoor ik heen en weer gaan en is al 6 jaar oud.

Ik zou er eens mee na de winkel gaan en vragen wat het is.

Kan als het goed is geen kwaad.

Dat hij bij het lezen geluid maakt dat klopt, doet die van mij ook.

En als er veel stof in de ventilator zit hoor je hem al gauw wat meer geluid maken dan normaal.

die dunne heeft geen ventilator ben ik achter gekomen bij een vriend, want die oude heeft dat wel en suist ook wat meer.

Kan als het goed is geen kwaad.

Dat hij bij het lezen geluid maakt dat klopt, doet die van mij ook.

En als er veel stof in de ventilator zit hoor je hem al gauw wat meer geluid maken dan normaal.

Bedankt voor je reactie :D maar ik heb wel eens ergens gelezen dat als je met een kruimeldief langs de achterkant van je Ps2 gaat dat hij dan minder kraakt, is dat waar?

Die test heb ik niet gedaan maar kan wel eens helpen als je hem op schroeft en even uit zuigt, want waar hitte is stof.

Ik denk dat het er ook aan kan liggen waar de ps2 staat, zorg ervoor dat t apparaat voldoende ruimte heeft. Zowel mijn ps2 als mijn Ps3 maken minder lawaai als ik ze niet in de tvkast zet maar erbuiten. Dit omdat ze dan minder snel verhit raken.

Volgens mij komt dit puur door slijtage. Het kan zijn dat een lager in je ventilatortje is versleten.

Ik denk dat het er ook aan kan liggen waar de ps2 staat, zorg ervoor dat t apparaat voldoende ruimte heeft. Zowel mijn ps2 als mijn Ps3 maken minder lawaai als ik ze niet in de tvkast zet maar erbuiten. Dit omdat ze dan minder snel verhit raken.

M'n Playstation staat op een plank onder m'n TV hij heeft voldoende ruimte. En m'n raam staat meestal open als ik game en ik rook ook niet (Duh ik ben 13 :P) Dus ik weet niet waar 't aan kan liggen

Als je nog een garantiebon hebt, zou je terug naar de winkel kunnen gaan,

Maar volgens mij is het heel normaal dat ze geluid maken. En anders even de stofzuiger proberen:thumb:

Bedankt voor jullie reacties mijn vraag is nu opgelost

allemaal bedankt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan