ps2 ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
wie kan mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van het ombouwen van mijn ps2. is het aan te raden of niet dat ik het doe ?

Het voordeel en ook de reden dat je hem laat ombouwen is het spelen van gekopierde spellen.

Het nadeel is dat bepaalde orginele spellen soms niet (goed) meer werken. Ik weet niet welke.

Voordelen:
- goedkopere games

Nadelen:
- garantie weg, als je die nog hebt
- het moet goed gebeuren
- illegaal

:D ach ja, 't is wat je zelf wil

Geplaatst door Rimsic
Voordelen:
- goedkopere games

Nadelen:
- het moet goed gebeuren
- illegaal

:D ach ja, 't is wat je zelf wil

Voordelen:
- Mogelijkheid om games te backupen
- Emulators
- Media speler

Nadelen:
- het moet goed gebeuren
- illegaal

Over het kopieeren van games praten we niet op Helpmij.nl :o

Over het kopieeren van games praten we niet op Helpmij.nl
Wat een onzin zeg... er wordt toch niks gevraagd over hoe en wat.

Het is best prijzig om een ps2 te laten ombouwen, wil je het goed laten gebeuren (rond de 80-90 euro heb ik gezien) maar verschilt natuurlijk

Geplaatst door Pretender
Het is best prijzig om een ps2 te laten ombouwen, wil je het goed laten gebeuren (rond de 80-90 euro heb ik gezien) maar verschilt natuurlijk
Het is in de meeste gevallen inderdaad niet echt goedkoop.(kan het zelf goedkoper laten doen.:o)
Sommige chip zijn uitschakelbaar, zodat je geen enkel probleem met de orginele spellen zou moeten hebben.

Geplaatst door Pretender
Wat een onzin zeg... er wordt toch niks gevraagd over hoe en wat.

Ik ben het er ook niet mee eens maar zo zijn (waren?) de regels nou eenmaal. Praten over cracks is wel toegestaan zolang je maar niet vraagt waar maar concoles ombouwen is totaal taboe.

Je hebt evt. nog een optie, een Slide-Card.

Op een origineel PS2 spel, staat het spel en een bootsector.
Wanneer je het spel kopieert, wordt de bootsector niet meegekopieerd.

Een Slide-Card is niets anders dan een stukje kunststof om je PS2 open te maken, en een cd met daarop een bootsector.

Doe de cd in je PS2, en de bootsector wordt geladen.
Nu open je je PS2 met de Slide-Card, zodat je PS2 zelf niet merkt dat ie geopend wordt.
Leg nu het gekopieerd spel erin, en voila, het spel werkt.

Lees hier meer.

Mvg Patrick

Hmm.. wist niet dat deze site bestond. Interessant. De eerste playstations ( de grijze dus) hebt met 10-tallen omgebouwd. Dus maw als de vraagsteller het zelf wil doen, enkele tips : soldeerbout max. 17W soldeerpunt niet breder dan 1mm, soldeertin 0.5mm. Goed vergrootglas en voorzichtig zijn.

Vraag eerst ff goed rond, of zoek internet af.
Want in heb een x-box die ik ook wil ombouwen maar heb gehoord dat je bepaalde types (de eerst x-boxen, voor een bepaalde datum) niet kunt ombouwen.
Als je dat wel doet branden ze door of zo iets maar ze gaan in ieder geval wel kapot.

Geplaatst door Ernie en Bert
Vraag eerst ff goed rond, of zoek internet af.
Want in heb een x-box die ik ook wil ombouwen maar heb gehoord dat je bepaalde types (de eerst x-boxen, voor een bepaalde datum) niet kunt ombouwen.
Als je dat wel doet branden ze door of zo iets maar ze gaan in ieder geval wel kapot.

Hmm.. Dat is een teken dat je niet de goede ombouwset hebt. Maar blijft de prijs van die set. Kan je bijna evenveel kosten als je XBox. Dus niet de moeite waard aangezien je toch een groot risico loopt dat verkeerde sets gebruikt worden ed. en dan vervalt de garantie ook nog eens. Dus oppassen geblazen.

ik heb het gewoon laten doen, voor 90 euro, met 1 jaar garantie. Is idd een uitschakelbare chip, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen.

gino montana

ik heb pas een kleine zilvere playstation 2 aangeschaft maar, nou wil ik weten zou ik m'n ps2 om kunnen bouwen , en kun je hem wat het mooiste zal zijn, door eerst een speciale dvd erin te doen en daarna het spel wat je wil gaan spelen derin doen, dat hij gewoon speelbaar is zonder dat ik er een chip of iets dergelijks derin hoeft te doen dus alleen met hulp van zo'n dvd scheelt me anders een hoop geld en me playstation 2 blijft orgineel plus de garantie blijft goed . . .

ik hoor het graag van de forum lezers :)

afz. Gino Montana

Gino

ik heb pas een kleine zilvere playstation 2 aangeschaft maar, nou wil ik weten zou ik m'n ps2 om kunnen bouwen , en kun je hem wat het mooiste zal zijn, door eerst een speciale dvd erin te doen en daarna het spel wat je wil gaan spelen derin doen, dat hij gewoon speelbaar is zonder dat ik er een chip of iets dergelijks derin hoeft te doen dus alleen met hulp van zo'n dvd scheelt me anders een hoop geld en me playstation 2 blijft orgineel plus de garantie blijft goed . . .
Ook vanwege de graphigs die veel minder worden wat zo jammer is want verschil zie je wel met de nieuwe ps2 spellen op een plasma scherm.

ik hoor het graag van de forum lezers

Afz. Gino Montana

Laatst bewerkt:
Als je hem ombouwd, doe het dan met de Matrix Infinity Pro Chip of iets in die richting, een vriend van mij heeft die en werkt perfect, geen lange wachttijden met spellen enzo en zit er nu al 1 tot 1,5 jaar op zonder problemen, wel best prijzig, rond de €150,- dacht ik

RE: Ik wil mijn playstation ooklaten ombouwen

ik heb het gewoon laten doen, voor 90 euro, met 1 jaar garantie. Is idd een uitschakelbare chip, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen.

Hee Erik vos, Waar heb je het voor €90,- laten ombouwen dan, want ik wil mijn playstation ook laten ombouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan