PS2 Spel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florisje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Berichten
44
Ik heb een nieuw spel: Age of Empires 2 Age of Kings gekocht via online shoppen
Alleen het probleem is dat als ik het spel opstart, playstation aan enzo dan komt er:
Fout bij het lezen van de disc

Dit heb ik gevonden op internet alleen werkt niet:

Link: http://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=1516

Wat je kan proberen is de zelfdiagnose. Start je PS2 op zonder disc en ga naar de browser. Zoek de systeemconfiguratie op en klik op de driehoek-knop van je controller. Kies unit en druk weer op het driehoekje. Je krijgt nu een nieuw menu dat je de mogelijkheid geeft om de zelfdiagnose uit te voeren. Zet de zelfdiagnose op ‘AAN’ en er zal je gevraagd worden een disc te plaatsen. Kies een disc die de PS2 niet meer kan lezen en laat de PS2 een kwartiertje draaien. Dit staat trouwens ook in de handleiding, maar wie leest er ooit de handleiding van een console? De PS2 gaat nu proberen de laser opnieuw te kalibreren, hij gaat hem zo zetten dat hij de disc weer kan lezen. Als je geluk hebt bedenkt de PS2 zich al snel hoe hij de disc moet lezen en stelt hij de laser goed af.


Ik heb het gedaan alleen

1:
Start je PS2 op zonder disc en ga naar de browser. Zoek de systeemconfiguratie op en klik op de driehoek-knop van je controller. 9
Als je hem opstart zonder cd hoef je toch alleen maar driehoekje te kiezen, dan selecteer je unit, dan op driehoekje?

2:
er zal je gevraagd worden een disc te plaatsen.
Er wordt geen disc gevraagd als ik diagnose aanzet

3: Er blijft komen Fout bij het lezen van de disc, zal ik hem moeten weggooien of kan hij nog herstelt worden?
 
Laatst bewerkt:
iedergeval ps2 goed schoonmaken. Ventilator lens alles.

verder kan ik me niks bedenken waar het aan kan liggen. ik heb al best lang me ps2 en kan alle games gewoon spelen.
is de disc niet beschadigd?
anders game terug sturen en geld terug vragen.
 
Hmm, ik heb het geprobeerd, ik denk dat er niks anders opzit, weg =/
Bedankt voor je reactie
 
ik ken het diagnostic geval ook gewoon helemaal niet.
dus ik kan je daar geen advies over geven.

Al speel ik vrij lang op me ps2.
Ken je toevallig nog iemand met een ps2 die het daarop misschien kan uitprobere.
Als ie daar dan niet werkt ligt het niet aan je ps2 maar waarschijnlijk aan het spel.
Dat is nog een andere oplossing dan.

ik ben nog verder aant denke wat een oplossing kan zijn ;)

MVG
Don Todo
 
Nee, ik ben ongeveer de enigste die in de buurt woont die verstand heeft met ps2.
 
lol :p

wat voor mini dorp woon je?

wie heeft er nou geen PS2!
ding ownt :p

maja ik weet verder geen oplossinge sorry man
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan