PS2 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Mijn neefje heeft een 7000-series zilverkleurige (slimline) PS2, maar het ding weigert dienst. Bij het starten van het systeem verschijnt onmiddelijk het settings menu, waar je dingen als taal, framerate enzo kan instellen. Instellen is geen probleem, opslaan lijkt ook te lukken, maar het ding is met geen mogelijkheid meer uit dat menu te krijgen. Hij start dus gewoon niet verder.
Dit probleem is acuut ontstaan. Tevoren geen problemen met rare geluiden, errors, gebrekkige werking etc.

Ik heb de handleiding doorgebladerd, maar nergens wordt melding gemaakt van een degelijk probleem, laat staan een oplossing. Heb zelf al van alles geprobeerd. Resetten, kort, lang knop ingedrukt houden, stekker eruit, hele ding een paar uur zonder stroom laten staan, laserelens schoongemaakt, starten met, zonder, een of twee memory cards, diverse spellentjes geprobeerd, maar ondertussen lijkt niets te helpen. :evil:

Ter info: dit is gewoon een originele PS2, waar niet mee gerommeld is. Geen midchips, geen gekopieerde games met dubieuze flashboot cd’s, gewoon helemaal origineel.

HELP! Wat is er met dat ding aan de hand? Is ‘ie dood? Kan ik het maken? :eek:
 
Laatst bewerkt:
Een gokje. Ik ga ervanuit dat er geen garantie meer op zit, anders niet open maken. Als het goed is zit er binnen in de PS2 een batterij, net als bij je PC. Haal deze er eens voor een tijdje uit en de stroom van de PS2 af. kijk of ie dan volledig gereset wordt.
 
Hij is dood.... RIP.... Sony gebeld en het probleem uitgelegd. Serie testen gekregen om uit te voeren. Daarna terug gebeld met resultaat. Conclusie: laser kapot en probleem met voeding, niet onwaarschijnlijk aan elkaar gerelateerd.

Noodzakelijke reparatie plus verzendkosten etc gaat al heel snel naar de € 100,-. Eigenlijk dus gewoon total-loss. Zou niet moeten mogen, want het ding is pas 16 maanden oud. Ook al zit er maar 12 maanden garantie op, je mag van zo'n ding toch mogen verwachten dat ie minimaal een jaar of 3 meegaat. Als het nou zo'n goedkoop prul van bedenkelijk fabrikaat was... misschien toch nog maar eens een briefje aan wagen aan de geachte heren van Sony.

Nouja... dat wordt dus de spaarpot omkeren voor een nieuwe, of nog even wachten en diep in de buidel tasten voor een PS3. Hoe zit dat trouwens met compatabiliteit, kunnen de PS2 spellen ook gespeeld worden op een PS3?
 
Hij is dood.... RIP.... Sony gebeld en het probleem uitgelegd. Serie testen gekregen om uit te voeren. Daarna terug gebeld met resultaat. Conclusie: laser kapot en probleem met voeding, niet onwaarschijnlijk aan elkaar gerelateerd.

Noodzakelijke reparatie plus verzendkosten etc gaat al heel snel naar de € 100,-. Eigenlijk dus gewoon total-loss. Zou niet moeten mogen, want het ding is pas 16 maanden oud. Ook al zit er maar 12 maanden garantie op, je mag van zo'n ding toch mogen verwachten dat ie minimaal een jaar of 3 meegaat. Als het nou zo'n goedkoop prul van bedenkelijk fabrikaat was... misschien toch nog maar eens een briefje aan wagen aan de geachte heren van Sony.

Nouja... dat wordt dus de spaarpot omkeren voor een nieuwe, of nog even wachten en diep in de buidel tasten voor een PS3. Hoe zit dat trouwens met compatabiliteit, kunnen de PS2 spellen ook gespeeld worden op een PS3?

Volgens de Europese wetgeving is elke fabrikant verplicht 24 maanden garantie te geven, dus ook Sony, al is het een Aziaat. Ga dit goed na.

Groet Greg
 
Hoe zit dat trouwens met compatabiliteit, kunnen de PS2 spellen ook gespeeld worden op een PS3?
Als het goed is moeten de oude PS games ook op de PS3 draaien. Zoals Gregyor aangeeft heb je recht op 24 maanden garantie.

Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.
Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.

De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.
Nederlandse regelgeving

Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
Bron+info en voorbeeld brief:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

Nog wat info:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/dossier/27
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan