ps2 tikt + start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sd075

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
14
Hey mensen, ik heb een probleem met mijn ps2 (slimline versie)

Ik zette hem vanmiddag aan en er kwam een raar tikkend bij geluid uit wat ik nog niet eerder gehoord heb, nu had ik hier en daar gelezen dat je een zelfdiagnose kunt doen met de ps2.

Als ik de zelfdiagnose "aan" heb staan en ik doe de cd erin (die het voorheen wel goed deed) is het tikkende bijgeluid weg, ook zie ik in de browser dat hij de cd weer leest, nadat ik deze heb geselecteerd laat hij het logo van Playstation 2 zien en komt het tikkende geluid weer terug en loopt de ps2 weer helemaal vast.

Iemand suggesties?
 
probeer n's een andere cd!

(ik heb dan wel geen enkele console, behalve dan mijn 2 gameboy pockets en 1 gameboy color :p )

diamondo25
 
Hallo

Volgens mij :

Het "tikken" dat je hoort is vermoedelijk de leesoptiek die probeert te "focussen" om een c.d. te lezen.

De meest snelle/evidente oplossing is volgens mij de leesoptiek eens zuiver te maken.

Ofwel manueel d.m.v. "eau de cologne" en een oorstokje . (toestel dient te worden geopend)

Of ... d.m.v. reinigings c.d. (duur in verhouding met zijn beperkte reinigingscapaciteiten)

Peter
 
Hallo

Volgens mij :

Het "tikken" dat je hoort is vermoedelijk de leesoptiek die probeert te "focussen" om een c.d. te lezen.

De meest snelle/evidente oplossing is volgens mij de leesoptiek eens zuiver te maken.

Ofwel manueel d.m.v. "eau de cologne" en een oorstokje . (toestel dient te worden geopend)

Of ... d.m.v. reinigings c.d. (duur in verhouding met zijn beperkte reinigingscapaciteiten)

Peter

dankje voor de informatie :), dat eau de cologne, is dat gedistilleerd water? (of hoe je het ook schrijft)
Ik had ook die zelfdiagnose even een half uur doorlaten gaan met een cd erin, daarna startte hij wel op, wel met moeite maar hij deed het wel weer even...
 
zelfdiagnose
start de ps2 zoals gewoonlijk op maar ZONDER disc.
druk op driehoekje.
selecteer UNIT en druk op drieoekje.
selecteer: zelfdiagnose -> aan en doe nu de disc in de console.
LET OP: de zelfdiagnose duurt minstens 1.30 uur!!!!
hier merk je ook niks van.
als de diagnose gedaan is (als je denkt dat hij gedaan is) start je je console opnieuw op.
de kans is 75% dat hij het wel haalt maar het is niet zeker...
owja en als je na de diagnose de console opnieuw opstart begint hij echt hard te blazen paniekeer niet het is juist goed dat hij het doet.

Veel succes!

die woorden komen niet van mij maar van de game mania ik had dit probleem met god of war 2.
 
@ikkenjeprobleem,

Kijk de volgende keer even naar de datum van de topic. Deze is niet echt actueel meer. Ik sluit deze daarom ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan