PS3 3D film kijken op niet HDMI beamer (Acer X110)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorritvw1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2011
Beste mensen,

ik heb een PS3 met de nieuwste firmware versie (3.55) en een Acer X110 beamer. Ik las dat er nu mogelijkheden zijn om 3D film te kunnen kijken. Hiervoor moet ik wel eerst nog 3D brillen kopen. Maar voor ik dat doe wil ik weten of het mogelijk is om het 3D HDMI signaal van de playstation om te zetten naar een 3D VGA signaal, aangezien mijn beamer geen HDMI ondersteund en wel VGA. Ofwel: behoud je het 3D signaal voor de beamer wanneer je HDMI naar VGA omzet?

Mvg, Jorrit

Voor zover ik weet moet dat makkelijk kunnen. Wanneer je 3d beeld hebt wat een bril nodig heeft heb je geen bijzondere beelden nodig. het beeld is vooraf al bewerkt en in principe hetzelfde als een normale film je hebt alleen een bril nodig om van een blurry beeld --> 3d beeld te maken.

Oke, bedankt! Maar waarom is het dan vereist dat je een 3D tv of beamer hebt? En bij Sony vertelden ze me dat de playstation vanzelf zou moeten aangeven dat hij 3D kan afspelen, hoe weet ik dat of dit ook bij deze 3D beamer werkt?

Ik las ergens dat een 3D tv of beamer vereist is om 120 beelden per seconde te kunnen verwerken en een speciale processor nodig was. Nu moet ik er alleen nog achter zien te komen of die omzetter (van HDMI naar VGA) 120 beelden per seconde kan verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan