PS3 aansluiten op beamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

Ik wil op m'n PS3 via HDMI een beamer aansluiten. Volgens mij moet dit lukken. Maar... hoe doe ik dit met geluid? :confused:

Kan ik geluidsboxen direct op m'n PS3 aansluiten? Ik heb een paar boxen met een usb aansluiting (logitech).

Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?

Bedankt, groet,

De optical gebruiken en dat in de configuratiescherm van je PS3 aangeven, dat het geluid via optical moet.

De optical gebruiken en dat in de configuratiescherm van je PS3 aangeven, dat het geluid via optical moet.

Bedankt Lex,

Even voor de volledigheid, ik dien dus een optische kabel te kopen en een set geluidsboxen (met eigen voeding) die ik via deze optische kabel aansluit. Goed verwoord zo?

Bedankt voor je reactie, groet,

Let er wel op dat de boxen een optische ingang heeft. Anders werkt het nog niet.
Zelf heb ik een soortgelijke opzet, geen beamer, maar tv via HDMI aangesloten en geluid via optisch naar homecinemaset.

Lijkt me handiger een versterker te gebruiken. Ik ben er niet 100% zeker van dat je het op deze manier kunt doen. Zelf hebt ik de PS3 via HDMI aan een 7.1 receiver aangesloten en vanaf daar naar een Full HD LCD. Het geluid gaat bij mij dus over de HDMI.

Volgens mij gaat het aansluiten van USB boxen niet werken.

[edit]Zie bericht boven mij, het kan dus wel zoals ik aangaf.:)[/edit]

Lijkt me handiger een versterker te gebruiken. Ik ben er niet 100% zeker van dat je het op deze manier kunt doen. Zelf hebt ik de PS3 via HDMI aan een 7.1 receiver aangesloten en vanaf daar naar een Full HD LCD. Het geluid gaat bij mij dus over de HDMI.

Volgens mij gaat het aansluiten van USB boxen niet werken.

[edit]Zie bericht boven mij, het kan dus wel zoals ik aangaf.:)[/edit]

Nee, van USB zie ik af. Wat ik wil is direct een speakerset (2 boxen) met eigen voeding aansluiten via de optische kabel. Zo simpel en meer niet.

Het opstellen om te gamen via de beamer met geluid is namelijk geen standaard opstelling bij ons. Het is opbouwen en afbreken, vandaar maar 2 boxen en niet meer.

Ik begrijp dat er nog niemand is met ervaring van direct geluidsboxen op een PS3 aansluiten?

Groet,

Dat speakersetje moet wel een subwoofer met iets van een versterker hebben, anders komt er nooit goed geluid uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan