PS3 aansluiten op PC-scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrOwn

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Ik wil een PS3 kopen en die aansluiten op een computerscherm. Nu hebben wij een computerscherm staan met een DVI-D poort (van computer naar monitor) en daarnaast zit nog een poort, D-sub.
Kan ik door tussen de scartkabel van de ps3 en de computer een VGA scartkabel te plaatsen de PS3 koppelen aan mijn beeldscherm? En moet dit dan in de D-sub poort of in de DVI-D poort. (dan trek ik dus de verbinding van de computer naar het beeldscherm eruit en vervang die voor de verbinding met de PS3.)

Nee, het slimste is een HDMI kabel te halen, met aan het einde richting het scherm een HDMI -> DVI-D converter. Heb ik hier ook, en het werkt prima. Vergeet niet het geluid op meerdere kanalen in te stellen, zodat je het geluid alsnog via RGB hebt.

HDMI: Beter beeld (HD enzo)
Scart: mag je blij mee zijn als je de letters fatsoenlijk kan lezen

4d5eab92b62cb-Screenie.png

Ik heb het geluid, de witte en de rode connector aangesloten op een converter van 2x 3.5mm plugs naar 1, en in de andere kant plug ik dan de speakers op aan.

Laatst bewerkt:
hey,

ik heb net een ps3 gekocht en heb dezelfde opstelling als de tekening. Maar ik zit alleen nog even met geluid of gaat dat gewoon via mijn hdmi/ dvi-d converter? want ik heb nergens meer aansluitingen voor geluid vanuit ps3.

bedankt.

@boukekoppejan
Graag een eigen vraag aanmaken, het is niet toegestaan mee te liften in iemand anders' topic, bovendien is het een oud topic.
Gaat dus dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan