ps3 geen beeld via hdmi

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesperr

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
hallo,
tot een half jaar terug werkte mijn ps3 nog perfecte.
totdat ik mijn ps3 had aan gesloten op een andere tv via de hdmi kabel.
hij gaf geen beeld meer via de hmdi maar naar een paar keer resetten kreeg ik weer beeld. sinds deze week heb ik dat probleem eigenlijk iedere keer als ik de ps3 op start en sinds vandaag valt ook mijn beeld opeens weg als ik gewoon aan het gamen ben. herkent iemand dit probleem? ik heb een ps3 slim en een samsung synmaster t200hd.
als het beeld wegvalt dan staat er: geen signaal meer. en als ik het probleem bij het opstarten van de playstation heb, kan ik geeneens het hdmi kanal selecteren op mijn tv.

is je hdmi cabel nog wel goed want ik denk dat je hdmi cabel kapot is om dat hij zegt van geen signaal probeer het eens met een anderen cabel

helaas heb ik geen andere hdmi kabel. maar ik denk dat hij gewoon nog goed is want heb wel elke keer beeld. en het probleem is begonnen toen ik de ps3 op een andere tv had aangesloten, dus ik denk dat het dan een fout in de software is.

Het kan zijn dat je je tv op een verkeerd kanaal heb, of dat er een kanaal wisseling heeft plaats gevonden. Ik zou dit eerst goed controleren, en anders toch bij iemand een hdmi kabel lenen om te testen of het dan wel werkt.

het probleem is dat ik hdmi geneens kan selecteren op mijn tv hij herkend de hdmi kabel niet. en ik heb de kabel net met mijn pc verbonden en daar deed hij het wel gewoon.

en anders ps3 resetten door de power knop 2x snel in the drukken
dan reset hij hem
meschien dat het werk

ja ik heb scart maar ik wil graag via mijn hmdi kunnen kijken.
via scart de ps3 op hdmi instellen werkt ook niet dan krijg ik gewoon zwart beeld.

jesperr heb je jou ps3 alx proberen the resetten dat werkt namelijk ook wel is en anders is je hdmi poort niet goed op je ps3 mvg freddy

ja resseten werkt soms maar nooit meteen en moet vaak meerdere keren reseten zoals ik al had gezegd. maar ik wil liever zo kunnen gamen en niet eerst een uur zitten klooien met die kabel

Als je scart wil laten werken moet je de aan uit knopje 10 sec inhouden en dan niet loslaten

hoi ik heb geleerd as ik geen beeld krijg met hdmi of met scart 10 seconde power knop in gedruk houden dan reset hij die software dus ik raad aan om dat the proberen en as die dan nog geen beeld geeft even naar laten kijke mvg freddy

Het "resetten" zou het beeld uitvoer moeten herstellen en je een optie moeten krijgen om HDMI te kiezen. Mits uiteraard de HDMI aangesloten is. Gezien kennelijk "resetten" vaker moet gebeuren, zou het misschien verstandiger zijn de nodige "savegame" back-ups te maken en de PS3 een systeem software reset te laten uitvoeren.

Het resetten gaat op de volgende manier en niet met 10 seconden aan/uit ingedrukt houden.

Hou de powerknop aan de voorkant iets van 5 sec ingedrukt, tot je 2 x een piep hoort, dan loslaten. Op deze manier wordt de beelduitvoer "gereset" en kijkt de PS3 wat er op dat moment voor het beeld aangesloten is.
Na de HDMI instelling kom je in een menu, waar je voor systeem reset kunt kiezen.

beste, crash
als ik de manier van het resetten gebruik waarbij je 5sec de powerknop indrukt dan krijg ik geen beeld(via de hdmi kabel). ik ga nu kijken of het me lukt met de scart kabel. alleen weet ik niet hoe ik mijn gamedate kan opslaan als ik de gamedata selecteer krijg ik twee opies: informatie,verwijderen. ik kan nergens de optie vinden om te kopieren. zou wel jammer zijn als ik straks al mijn games opnieuw moet uitspelen.

alvast bedankt.

edit
heb via de scartkabel in het ps3 menu gekozen voor systeem herstellen waarbij de software word herstelt helaas heeft dit niet geholpen....
ik probeer het morgen nog een keer.

Laatst bewerkt:
niet dezelfde probleem maar misschien heb ik een oplossing

mijn vriend heeft het probleem dat zijn beeld steeds wegvalt.... en daar heb ik een oplossing voor (misschien niet voor deze maar oke)

-heb je je beeld van je tv op automatisch staan? oplossing: verander het naar origineel volledig etc

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds ik mijn ps3 aangesloten heb op een andere tv en erna weer terug, valt tijdens het gamen het beeld weg (vaak al na 15 min). Ik krijg dan een blauw scherm te zien met geen signaal. opnieuw opstarten geeft alsnog geen signaal, pas enkele uren later lukt het weer om via de hdmi kabel te gamen, maar blijft het probleem bestaan. Resetten werkt ook niet.

Weet er iemand echt niet meer hierover?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan