Ps3 hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hoi allemaal,
Ik heb de originele ps3 gekocht enkele jaren geleden (het dikke model), maar nu is mijn hdd vol geraakt. Dus ik open de PS3 aan de onderkant, haal de hdd eruit en tot mijn verbazing was het slechts 40GB groot! Geen wonder dat enkele gedownloade spellen via psn store, een paar films full hd en nog wat muziek de hdd volledig opgebruikte.
Dus ik wil de hdd vervangen door een grotere 250gb hdd. Maar nu had ik enkele vragen.
-Kan ik de hdd uitlezen via een docking station via de pc en zo een ghost ervan maken?
-Is het bij de PS3 een groot verschil voor een 5400rmp of 7200rmp hdd?
-Is het mogelijk om een ssd in de ps3 te gebruiken? En zo ja, heeft het enig nut? Ik bedoel daarmee of dat spellen die op de vaste schijf staan (gedownload via psn store) dan sneller laden?

Alvast bedankt!

Jens

- Je kunt inderdaad de HDD uitlezen en dan een backup ervan maken voor de nieuwe HDD/SSD.
- Ja, een 7200rpm HDD is sneller dan een 5400rpm HDD.
- Ja, je spellen worden dan sneller geladen en textures ook.

Je hebt dus kennelijk de PS3 FAT 40GB uitvoering.

-Windows kan niet met de bestandsindeling omgaan, dus back-up maken via een PC zal niet gaan. Je kan foto's video's, afbeeldingen, muziek en savegames back-uppen op een USB stick of externe harde schijf, via de PS3. In beide gevallen dienen deze FAT32 geformatteerd te zijn.
-Indien je een andere schijf in je PS3 plaatst, zal bij de eerste start gevraagd worden deze te formatteren. (Schijf moet FAT32 zijn).
-5400RPM of 7200RPM, merk je vrijwel geen verschil met games laden. Enkel de 7200RPM kan behoorlijk warmer worden en wordt niet aangeraden.
-SSD kan met laden voordeel opleveren, voor games zoals Gran Turismo 5, welke je voor een groot gedeelte kan installeren op de schijf.
Hier een artikel over SSD in de PS3, wel Engels;
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-ssd-upgrades-boost-ps3-performance

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan