PS3 + Home Cinema + Beamer - Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winkelman

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2013
Beste allemaal,

Ik heb onlangs de volgende Home cinema set aangeschaft: Philips HTS3538/12 5.1. Nu heb ik daarnaast een beamer en een PS3. Ik heb mijn Beamer en PS3 met een HDMI kabel verbonden. Nu wil ik echter het geluid via mijn home cinema afspelen, hiervoor heb ik toslink kabel aangeschaft. Ik heb deze kabel van de PS3 aangesloten op de home cinema. Ik heb de instellingen van mijn PS3 op optisch gezet en de stand op de home cinema “OPT 1”. Echter er komt geen geluid uit mijn home cinema, heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Specificaties home cinema:
http://www.philips.nl/c/home-cinema-systeem/dvd-hts3538_12/prd/nl/Alvast bedankt!

Alvast bedankt!

Zit die optische kabel aan beide zijdes goed in de connector. Is het kabeltje bewezen goed?

Ron

Heb je de kabel niet geknikt of te scherp gebogen?? Als je dit hebt gedaan, dan kan je een nieuwe kopen

Dit is een gloednieuwe kabel (beide lampjes branden), maar ik begrijp dat deze erg gevoelig zijn. Zijn er kabels die je kunt aanraden? Of zijn er wellicht andere redenen te bedenken waarom het niet zou kunnen werken? Andere oplossingen om het geluid digitaal over te brengen op home cinema?

Kabeltje moet klik zeggen wanneer je deze in ps3/ versterker drukt. Horen er dus niet 'los' in te hangen.

Suc 6

Wellicht dan toch een ander kabeltje proberen, hopelijk dat dit de oplossing is.....

Je moet best stevig drukken om het kabeltje goed erin te krijgen. Heb je deze klik wel kunnen ervaren dus?

Nee ik heb nog geen klik ervaren, de kabeltjes hangen er een beetje los, je trekt ze er ook zo weer uit...

dingen kunnen er maar op 1 manier in. Goed aandrukken en je moet deze klik voelen, probeer maar eens. Wanneer ze er maar een beetje los bijhangen klopt er iets niet.

Oke, bedankt ga dat vanavond in ieder geval proberen. Hopelijk is dit de oplossing!

Het was inderdaad een kwestie van doorduwen, het geluid werkt! Iedereen bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan