ps3 NAT-type 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

broekie556

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
ik heb op mijn ps3 nat-type 2 voorheen had ik nat-type 3 maar nu wil ik nat-type 1 maar hoe moet dat en kan dat wel met de omstandigheden. onze primaire router staat in het kantoor in de schuur en is een fritzbox en die is verbonden met de secundaire router in huis mijn ps3 is met draad verbonden aan die router. wat moet ik doen. en werkt portforwarding met 2 routers?

Hallo,

Nat type 1 betekend dat je direct verbonden bent met het internet, dus eigenlijk direct een draadje vanaf het modem in de playstation stoppen en dan zou je NAT type 1 moeten hebben, maar ik ga ervan uit dat dit niet mogelijk is (in verband met computer aansluitingen etc.) dus kunnen we de Playstation ook laten denken dat dat zo is door alle poorten open te zetten of een DMZ in te stellen in je router.

Een DMZ (DeMilitarized Zone) is een gedeelte in uw netwerk dat direct vanaf de buitenwereld toegankelijk is, dus dat is wat we nodig hebben.

Een dmz kunt u instellen door in je router in te loggen en dan opzoek te gaan naar uw firewall, want een DMZ stel je in in je firewall.

Als u dit heeft gevonden moet u een ip adres invullen, hierbij neemt u hetzelfde ip adres als dat van de router maar verandert u het laatste cijfer dus u neemt bijvoorbeeld als uw routers ip adres 192.168.2.1 is neemt u als ip adres voor de DMZ bijvoorbeeld 192.168.2.23

Als u dit heeft ingesteld gaat u in uw playstation naar Netwerk instellingen > Instellingen netwerk verbinding > Bevestigen > Aangepast > dan kiest u draadloos of met kabel > eventueel toegangspunt kiezen > bij IP adres instellingen kiest u Handmatig en dan ziet u een venstertje met allemaal dingen als Ip adres, subnetmasker, etc. Hier vult u het volgende in:

Ip-adres: het ip adres dat u heeft ingesteld bij de DMZ dus in dit voorbeeld 192.168.2.23
Subnetmasker: is standaard 255.255.255.0
Standaardrouter: het ip adres van uw router, in dit voorbeeld 192.168.2.1
Primaire DNS: hier kunt u weer het ip adres van uw router instellen
Secundaire DNS: 0.0.0.0

Dan gaat u verder, verder, verder, en dan doet u de verbindingstest, hier komt dan als het goed is NAT type 1 uit, dat is bij mij tenminste wel het geval.

Met vriendelijke groeten,

Raymond

is mijn netwerk en ps3 dan nog beveiligd tegen virussen en werkt dat ook als je 2 routers hebt?

Hallo,

Een DMZ is een onbeveiligde zone in je firewall dus een gedeelte waar mensen van buitenaf makkelijk verbinding mee kunnen maken, echter zijn er volgens mij nog niet echt virussen voor een Playstation 3 beschikbaar, ik heb er tenminste nog nooit last van gehad.

En ja, het moet kunnen met twee routers, de tweede router gebruik je als switch neem ik aan? Ik heb hier precies dezelfde setup in mijn huis, beneden een modem met router en dan een kabel naar mijn kamer in een tweede router die ik als switch gebruik.

Op de manier zoals ik hierboven al heb beschreven heb ik NAT type 1 op mijn playstation dus, het zou moeten werken.

Groeten,

Raymond

hoi broekkie556

is het gelukt om je router optie's zo te veranderen?
ik heb namelijk ook het probleem dat ik geen nat 2 kan krijgen
en als dit werk moet ik het ook zo even gaan proberen:)

Hallo Snifit,

het zou moeten werken want ik heb dit ook thuis zo ingesteld, en ik heb NAT type 1, dus NAT Type 2 moet sowieso lukken.

Groeten,

Raymond

hallo raymond

ik zou het morgen even gaan proberen.
aleen wat ik niet snap is dat je type 1 hebt want dat betekend dat je rechtstreeks op de modum ben aangesloten.
maar hoop dat het werkt en zou ik dat zeker hier even posten

groetjes

Hoo, dit is eventjes dom van mij... ik heb Nat Type Open, dat staat gelijk aan Type 2, dus ik heb niet Type 1, maar tussen 1 en 2 zit niet zo heel veel merkbaar verschil volgensmij?

Groeten,

Raymond

ik heb nog een vraagje ik heb een
FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A, Firmware version 58.04.57
en ik kan nergens DMZ vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan