PS3 of XBOX360?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jyppino

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Ik ben van plan om een playstation 3 of een xbox 360 te kopen.
Alleen weet ik niet welke beter is.
Nu is mijn vraag:
Welke is beter de PS3 of de XBOX 360?

Alvast bedankt.

ps. Op youtube video's zeggen ze dat de ps3 beter is. Is dit waar??

Naar mijn ervaring en voorkeur totaal niet.
De PS3 kan zelfs overbelichten, terwijl de grahps in Xbox360 gewoon echt super goed zijn.
Die verhalen over die dvd-speler die kapot gaat heb ik nog geen last van gehad in mijn anderhalf jaar gebruik van Xbox360
PS3 gebruik ik immers minder aangezien ik echt voorkeur naar de Xbox360 geef.

Naja, de consoles zijn eigenlijk vrij gelijk. De PS3 is wel een stuk krachtiger, maar daar worden de graphics niet echt beter van. Het verschil is niet zichtbaar. Daarnaast bevat de PS3 een blueray speler, wat natuurlijk ook leuk is. Nu zou je kunnen denken, PS3 PS3 PS3. Het is echter zo, dat de PS3 net als de Xbox een aantal fans heeft. Hierdoor maakt ie wat lawaai (als je vanaf de HDD van je xbox speelt ongeveer evenveel en soms meer als de fans vol uit gaan). Een film kijken is dan niet zo prettig. Daarnaast zijn er veel minder exclusives (games voor één console). bijv. mario voor de wii) voor de PS3. Er zijn dus minder goede games voor. Bovendien is een PS3 nog altijd ongeveer 100 euro of meer duurder.

PS3
+ blueray speler
+ gratis multiplayer

- minder goede games
- maakt lawaai
- duurder

XBOX360
+ goede games
+ goedkoop!
+ Xbox live
+ Games goedkoper (niet veel maar wel wat)
+ goede controllers (naja das persoonlijk. Ik heb een hekel aan de ps3 controllers)

- maakt lawaai
- xbox live (multiplayer) moet je voor betalen
- geen wifi antenne
- kans op uitvallen iets groter (maar bij de falcon chips is de kans veeeeeeel kleiner en gebeurd het bijna nooit meer. Daarnaast heb je een goede garantie waardoor je 5 jaar lang je xbox360 kan omruilen als je een RROD of andere ellende hebt)

De Xbox 360 is goedkoper, en heeft betere graphics
soms ook betere/goedkopere games,

maar de PS3 heeft een gratis multiplayer, en Uncharted 2:love::love::love:

ik zou voor de Xbox 360 gaan,
want ik heb de gewone xbox, en die controllers vind ik fijner als die ps2/ps3 controllers!

OK dus de xbox 360 is beter.
Over dat online gebeuren.
Wat is xbox live?
Kan je hiermee aan je wireless connectie verbinden?

Alvast bedankt.

OK dus de xbox 360 is beter.
Over dat online gebeuren.
Wat is xbox live?
Kan je hiermee aan je wireless connectie verbinden?

Alvast bedankt.

xbox live is het online gaming je moet een "gamers profiel" maken die gekoppeld word aan je msn vervolgens kan je online gamen zit veel plus punten aan. je kan wireless als je een wireless receiver koopt(€66,50 dacht ik) maar de ps3 heeft een wireless receiver ingebouwd. voor xbox live mag je 2 maanden gratis en daarna moet je betalen als je online wilt gamen. de ps3 is gratis online maar de xbox live is veel meer uitgebreider qua aanbiedingen en downloads.

Ff wat feitjes

de ps3 is dubbel zo krachtig (kijk maar naar de flop's)
ps3 heeft blueray speler
ps3 heeft ingebouwde browser (en er komt een firefox browser aan binnenkort)
de fat ps3 kan otheros (dus ubuntu)
gratis multiplayer

en dan nog wat andere dingetjes

de gameprijzen zijn vrijwel gelijk
er zit maar 50-70 euro verschil tussen de consoles
bij de ps3 hebben de controllers accu's
de ps3 heeft bluetooth, dus kan je bluetooth headset's gebruiken
de ps3 heeft LittleBigPlanet!
de ps3 krast je schijfjes niet

en bij de 360 heb je de rrod... meer dan de helf van de consoles...

ja bij de ps3 heb je de ylod, maar dat was 15% ofzo, en dan heb je nog de wii van een paar procent

Ik raad dus de ps3 aan ;)

edit:
de ps3 heeft ingebouwde wlan, bij de xbox moet je een wlan adapter erbij kopen.. en bij de ps3 kan je alle hdd's aansluiten, en zelf je hdd vervangen ZONDER dat je garantie vervalt

Laatst bewerkt:
en bij de 360 heb je de rrod... meer dan de helf van de consoles...

Dat is allang opgelost met de nieuwere versie, dus dat is flauwekul. Mocht je een RROD krijgen, dan kan je je 360 gewoon laten afhalen door Microsoft en herstellen ze hem. Binnen een week heb je hem terug.

Zelf heb ik een 360 en hij bevalt prima. Qua graphics moet hij zeker niet onderdoen aan de PS3. Als je films wilt kijken kan je de bluray (dus niet blue....) speler wel missen, maar dat is iets persoonlijks.

Mijn tip: kijk naar de games en beslis op basis van dat aanbod.

Ff wat feitjes

de ps3 is dubbel zo krachtig (kijk maar naar de flop's)
ps3 heeft blueray speler
ps3 heeft ingebouwde browser (en er komt een firefox browser aan binnenkort)
de fat ps3 kan otheros (dus ubuntu)
gratis multiplayer

en dan nog wat andere dingetjes

de gameprijzen zijn vrijwel gelijk
er zit maar 50-70 euro verschil tussen de consoles
bij de ps3 hebben de controllers accu's
de ps3 heeft bluetooth, dus kan je bluetooth headset's gebruiken
de ps3 heeft LittleBigPlanet!
de ps3 krast je schijfjes niet

edit:
de ps3 heeft ingebouwde wlan, bij de xbox moet je een wlan adapter erbij kopen.. en bij de ps3 kan je alle hdd's aansluiten, en zelf je hdd vervangen ZONDER dat je garantie vervalt

Even wat ontkrachtingen
  • De PS3 mag dan wel twee keer zo krachtig zijn, je kan er werkelijk niets mee. De graphics van de XBOX360 worden gelijk of soms zelfs als beter gezien. Alleen als je je PS3 gaat gebruiken voor Foling@home (en dat doe je niet als gamer of normale consument) en dat kan niet eens bij een XBOX360 dus daar schiet je niets mee op.
  • Fat PS3 kan dan wel ubuntu draaien, maar dat kan linux draait ook prima op een XBOX360 hoor, google het maar eens. Niet dat je er ook maar iets aan hebt als gamer of normale consument, maar toch
  • € 70,- is niet vrijwel gelijk. Scheelt toch zo'n 35%
  • PS3 games zijn duurder door Blueray schijfjes
  • Little Big planet mag dan wel exclusive zijn voor de PS3, het is niet een super game. En niet echt voor het gerne kopers. XBOX360 heeft gears of war, lost and damned en andere download content voor GTA IV en veel meeer exclusives. Dat heeft de PS3 niet!
  • XBOX360 krast allang geen schijfjes meer. Dit was slecht bij een bepaalde batch.
  • Bij de XBOX360 kan je tenminste als je accu leeg is een batterij er in doen. Dit zie ik alleen maar als een voordeel.
  • XBOX360 heeft een hechtere community op xbox live
  • Blueray speler niet heel prettig. Zit je een beetje film te kijken, hoor je de fans. Daarnaast is de kwaliteit van de blueray speler in vergelijking met losse speler toch wel iets minder.

Nu zijn er ook redenen om een PS3 te kopen, maar het komt er in principe op neer. Hardcore gamers kiezen de 360, iets minder hardcore gamers kiezen voor de PS3. Dit vaak om blueray speler. De console lijken eigenlijk heel veel op elkaar. De meeste mensen kopen de console die ze willen eigenlijk alleen maar omdat ze de voorloper er van hebben gekocht.

Toevoeging, Breezr heeft wel een goede tip. Beslis op de basis van de games!

bedankt,
Ik ga voor de playstation 3, want mijn vader wil een mediabox en mijn moeder een blueray speler.
En mijn oom, vriend(en) en neefjes hebben ook een ps3.

Jyppino

goed

zelf heb ik een wii maar ik heb wel eens xbox 360 en ps3 gespeeld maar dit is mijn conslusie:
xbox 360 = ***** :mad:
ps3 = :thumb: :cool: ;) :D

Laatst bewerkt door een moderator:
zelf heb ik een wii maar ik heb wel eens xbox 360 en ps3 gespeeld maar dit is mijn conslusie:
xbox 360 = ***** :mad:
ps3 = :thumb: :cool: ;) :D

Ok dit is dus een nutteloze post. Kan je ook vertellen waarom je dat vond? En waarom een wii gebruiker beide console goed zou kunnen kennen?

ik ben ene gamer...

ik ben ene gamer wat denk je zelf en iederene heeft het toch gehoord over dat de xbox 360 de cd door midden schuurt!!!

Ja en daar hebben alle bovenstaande xbox360 gebruikers ook al zo veel last van gehad. Daarnaast kwamen de bekraste cd's bijna niet voor. Als je nu met RROD was gekomen dan had ik gezegd ok, maar dat gebeurd niet meer met de falcon-chip. Bovendien heb je nog steeds niet vertelt waarom de PS3 volgens jouw beter is. Want de PS3 heeft ook nogal wat gebreken hoor. De blue-ray lens die kaduuk ging en zo zijn er nog wel een paar. Oja, waarom de PS3 ook alweer beter?

tegenwoording kun je bijna niet meer de dat ps3 krijgen maar toch attendeer ik er even op dat je beter een slimline (die kleine dus) ps3 kan kopen.

deze bevat een nieuwe chip waardoor hij minder hitte en uitval percentage creëert.
dat consoles lawaai maken slaat nergens op... 9 van de 10 gamers die een console hebben, hebben het geluid zo hard staan dat het boven de fans uitkomt en dan bedoel ik niet dat alle gamers het geluid heel hard hebben staan.

dat van de controllers is erg persoonlijk, ik vind namelijk de ps3 controller weer fijner dan de xbox. hij heeft hetzelfde aantal knoppen alleen is hij kleiner en lichter. ook kan er ik niet aan wennen dat de 360 controllers de analoge sticks niet recht naast elkaar hebben maar verspreid op de controller. maar ik herhaal: dit is heel persoonlijk.

qua graphics is het allemaal onzin, er zit maar weinig verschil in wellicht zou je verschil merken als je ze naast elkaar ziet maar dat merk je toch niet als je gwoon zit te gamen.

dat er voor de xbox betere exclusives zijn vind ik ook maar zon menings vraag... het is persoonlijk wat je beter vind... wel is het waar dat de beste ps3 exclusives zoals tekken en final fantasy ook naar de xbox zijn gegaan.

dat de ps3 duurder is komt simpelweg door de blueray, die krengen zijn gwoon erg duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan