PS3 op Monitor aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0206

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Berichten
21
hallo allemaal,

ik ben van plan om een ps3 te kopen en die aan te sluiten op mijn monitor die ik ook gebruik voor mijn computer. de monitor heeft 2 hdmi ingangen. de een is voor mijn computer en de andere wou ik gaan gebruiken voor de ps3. nu heb ik gelezen dat hdmi ervoor zorgt dat het beeld en geluid wordt overgebracht. Dus het geluid gaat naar mijn monitor zonder dat ik daar speakers voor heb want mijn speakers zitten in mijn computer. hoe kan ik de speakers voor de computer en voor de ps3 gebruiken?

alvast heel erg bedankt!!!!
 
Tjah, ik had daar een makkelijke optie voor. Je schakelt het geluid via HDMI uit, en gebruikt het andere geluid/beeld stekkertje voor geluid. (Dus enkel Rood en Wit)

Die 2 sluit je aan op een 2x jack naar 1x jack, en daar druk je dan het setje in. Hoef je maar 1 kabel om te wisselen elke keer.

Zoiets:

2_x_RCA_Female_to_1_x_3_5mm_RCA_Female_A_11644921.jpg



Beide kanten dus een female-3.5mm jack.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu nog een paar vragen:
1: Hoe schakel je het geluid uit?
2: Hoe duur is ie en waar kan je het kopen?
3: Je zei dat je maar één kabel zo moet omwisselen telkens. Bedoel je dan de HDMI of het geluidkabeltje in de speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, enkel de éne kabel die vanuit de speakers, naar de achterkand van de PC gaat. Die stop je in een soortgelijke stkker zoals ik liet zien. Aan de andere kant, stop je de rode en de witte stekker, die aan de geluidsstekker zit die bij de PS3 mee komt.

HDMI hoef je dus verder niks mee te doen.

Weet niet precies waar deze te koop is hier in NL, want in diverse webwinkels kom ik enkel 2x female naar 1x male (splitter). Jij moet 2x 3,5mm female naar 1x 3,5mm jack female (stereo) hebben. Misschien dat de lokale electronica-winkel wel iets heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan