Ps3 op oude tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

deobus

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Berichten
135
Ik heb een ps3 die het gewoon doet i.c.m. met SyncMaster T240HD(24'') monitor.
Deze monitor/tv/beeldscherm w/e geeft hoekerig beeld, het lijkt net een pc game maar zonder anti aliasing.
Dit komt dus door dat het een 24'' inch is. Nu heb ik een oude dikke breedbeeld van .. nouja groot genoeg ik
denk 36''.. anders minstens 32'' en dat zou dan, ondanks geen HD, betere kwaliteit qua graphics opleveren.
Nu heb ik de gewone kabels ingeplugd, rood/wit/geel, maar ik kan hem niet vinden op m'n tv.
Ook heb ik het met zo'n kabel/scart tussenstuk geprobeerd, maar dit werkt ook niet.
De dvd speler werkt wel, maar dat scherm springt direct op als ik hem aanzet. Dit gebeurt bij de ps3 niet.
Kan het zijn dat de tv te oud is? Lijkt mij niet.. en wat kan ik proberen om hem wel te vinden?(kanaal)

Bij voorbaat dank,

Ruben
 
Inprinpe mag de tv niet uit maken. Ik denk dat het probleem ligt in de kabels.

Probreer het via een scart. Let wel op mocht je eerst de ps3 op hdmi hebben staan zet deze dan weet op de oude instelling hanteerd. Vaak onthoud de ps3 de setting de laaste instelling en blijft hij uitzenden via hdmi terwijl je wilt via RBG.
 
Mighty84, super die comment van je. Ik heb hem inderdaad op hdmi staan. Wat kan ik nu het beste doen om dit te veranderen?

-Ruben
 
Enige methode is hem aansluiten op een tv met HDMI aansluiting. Daarna via systeem instelling van de ps3 wijzigen. Er zit helaas geen reset knop op ps3
handeling is hier te vinden.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Er zit zeker wel een reset op de PS3, voor dit soort problemen.

- Sluit de PS3 aan via scart of via die kabels
- Zet de switch aan de achterkant van de PS3 om
- Zet de PS3 aan door op de resetknop te drukken en in te houden tot je 2x een piepje hoort (reset zit iets boven de disc eject-knop)
- Nu is de PS3 gereset naar de standaardinstellingen (je bent niks kwijt aan data) en kun je hem gebruiken.
 
Ik heb de ps3 slim.. die kleinere versie..
Ik zie helaas geen extra knopje of speldenknop boven de disc eject, ik weet echter wel de ''reset naar standaard instellingen'' te vinden in de ps3 zelf. Ik ga wat proberen, ik post later wel wat :)

-Ruben

P.S. Ik hoop niet dat ik m'n betaalde uitbreiding van mw2 verlies, evenals mijn medal of honor beta :eek:
 
Laatst bewerkt:
Lol, gelukt zonder scart gwn kabels erin gedaan.
Je hebt in ps3 menu gewoon video output settings, heel makkelijk ;)
Bedankt allemaal voor jullie reacties,

Ruben
 
Wat bij mij heeft geholpen (stond op de sony site)
Zet eerst je ps3 uit
Dan het aan/uit knopje 5 tot 10 secondes inhouden tot je piepen hoort en dan moet je gewoon beeld krijgen.
Dat was althans bij mij het geval.

Mvg, Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan