PS3 - Sony BDV-L600 geluidsvertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie3

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Ik heb sinds gisteren een Sony BDV-L600 home cinema set, met 2 HDMI ingangen.
Als ik op de PS3 speel via mijn Cinema set dan is er een geluidsvertraging (en geen beeldvertraging). Als ik in COD een granaat gooi zie je eerst de knal en dan pas hoor je hem. En met schieten en ook het geluid van het menu hetzelfde. Via mijn receiver kan ik wel vertraging regelen maar alleen in de + (dus dan heb je nog meer vertraging) en niet in de min. En bij de PS3 zelf kun je helemaal niets van vertraging instellen. Weet iemand wat ik kan doen? Bij mijn Samsung HDTV ontvanger heb ik dit probleem overigens niet.

Kan je niet het geluid direct weergeven? De vertraging van het cinema set kan en wil je niet vertragen, anders ga je eerst dood en je ziet pas achteraf dat iemand op je mikt.
Je kan ook proberen het geluid op gewoon stereo te zetten...

Wat bedoel je met ''het geluid direct weergeven''?
En het is 2.1 dus volgens mij sowieso stereo?
OF heeft de meerkanaals simulatie hier ook effect op?

Hoe is je home cinema aangesloten is dit met HDMI?

Speel je online aangezien dit ook voor vertraging kan zorgen.

Op de cinemaset zitten 2 hdmi ingangen en een uitgang. De PS3 zit op een HDMI ingang van de cinemaset en die zit via een HDMI kabel aangesloten op de tv.
En ik speelde offline multiplayer. En mijn Samsung digitale tv ontvanger zit ook via HDMI aangesloten op de Cinemaset maar die heeft dit probleem niet.

Wat bedoel je met ''het geluid direct weergeven''?
En het is 2.1 dus volgens mij sowieso stereo?
OF heeft de meerkanaals simulatie hier ook effect op?

Probeer een het meerkanaals simulatie effect uit te zetten.:thumb:

Ik weet niet of dit werkt.
Als ik de boxen uitzet en het geluid via de tv gebruik (terwijl de PS3 wel aan de cinemaset is aangesloten) dan blijft hetzelfde.
Zou een optische kabel misschien kunnen helpen (heb er nog een, dus dan moet ik die eerst kopen)?

Update
Het meerkanaals simulatie effect uitzetten heeft geen effect.

Laatst bewerkt:
Is alweer een ietwat out topic, maar misschien nog handig voor iemand:
Het is mogelijk om het geluid te vertragen met options van het systeem (zie daarvoor handleiding)
Een betere oplossing is een optische kabel en de ps3 instellen om geluid via optische kabel door te geven.
Verder trouwens een fijne set, zit prima geluid in.

Ik heb nog steeds last van het probleem.
Geluid vertragen gaat maar in een richting (dus de vertraging word steeds groter). Ik wouw een optische kabel kopen, maar ik kan niemand waar ik die van kan lenen.
En als ik er een koop, ben ik bang dat het probleem gewoon blijft.

Het geluid en beeld loopt bij mij gelijk. PS3 direct aan tv koppelen en de optische kabel naar de Home cinema set. Tv zet je op HDMI en Home Cinema op TV (wat eigenlijk optisch in is).
Heb sinds kort een Apple TV die ik met HDMI aangesloten heb aan Home Cinema, die doet weer een pass-through naar TV via HDMI. Dit levert ook weer beeldvertraging op. Helaas heb ik maar 1 optische ingang, dus ben ik van plan om een optische splitter te gaan kopen. Als het goed is moet dat het probleem oplossen.
Zo'n optische kabel kost trouwens ongeveer €10 euro, en ik weet vrijwel zeker dat je het probleem daarmee oplost. Je kunt daar de gok wel voor wagen, scheelt een hoop ergernissen.
Succes ermee!

Edit: Mocht je het geluid al vertraagd hebben in de home cinema set, zet deze dan weer terug naar 0 ms, anders loopt het beeld voor wanneer je een optische kabel aangesloten hebt.

Laatst bewerkt:
Ik heb een optische kabel gekocht, en het werkte.
Ik had het al eerder overwogen om er een te kopen.
Maar was te bang voor een miskoop (kon er ook geen lenen).
Toch gedaan en het werkt.
Ik moet de optische kabel wel vaker omwisselen (van Playstation naar tv ontvanger etc).
Maar dat is voor mij geen probleem.
Ik kan nu eindelijk genieten van mijn kerstcadeau.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan