ps3 spellen spelen vanaf externe harddisk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,

Is het mogelijk om ps3 spellen vanaf een externe harddisk te spelen ?
De ps3 80 gig van mijn zoon begint al aardig vol te raken, nog 15 gig over!

Is er een manier om dan spellen vanaf een externe disk te spelen of hebben jullie betere suggesties ?

b.v.d.

Marcel

hoe bedoel je, echt gekraakte illegale spellen vanaf externe? of bedoel je gewoon de opslag data. in dit geval kun je beter een nieuw hdd erin zetten,(heb ik ook gedaan). eerst met een wizard in ps3 xmb zelf een backup maken naar externe hdd, en dan kun je gewoon een nieuw hdd erin zetten. je moet dan wel goed letten op de specificaties, qua snelheid en cache etc. ik heb er zelf een 250 gb ingezet en heb verder nooit problemen gehad.

Bedankt voor je antwoord,

De ps3 is niet gekraakt , en het gaat om legale spellen.
Ik weet dat je gamedata kan opslaan extern als back up, maar kan je ook een spel overzetten of opnieuw installeren op een externe harde disk, zodat de originele schijf niet vol raakt !

gr. Marcel

Inderdaad. dat zal niet werken
wat je het beste kan doen is wat Reinberto zegt en dat is gewoon een 2.5 Inch HDD zoeken met exact dezelfde specificaties als degene die er nu in zit maar dan met meer geheugen
zover ik weet kan je maximaal 1 TB HDD erin plaatsen.

Edit: Even googelen doet al wonderen. hier is een Tutorial voor het upgraden/vervangen van een HDD voor PS3 Phat editie (1e generatie)

De HDD moet voldoen aan de Volgende Specificaties

-Max. 12 mm hoog
-8mb cache of meer
-5400 of 7200 RPM
-S-ATA II of S-ATA III

http://www.alternate.nl/html/product/Seagate/ST9500325AS/3137/ Deze HDD past en is nog redelijk geprijsd en heeft een erg hoge opslagcapaciteit

Laatst bewerkt:
Duidelijke antwoorden, bedankt iedereen !

gr. Marcel

Geen probleem, ik zie dat je de vraag ook al hebt aangepast naar status "opglost" :thumb:

Groet
AsusUser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan