PS3 super slim cd speler maakt klikkende geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

d3fpl0x

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Hallo,

Mijn PS3 super slim maakt klikkende geluiden. Dit komt alleen voor bij het afspelen van GTA V.
Zodra ik deze cd erin stop start de game automatisch op, vervolgens kom ik op een zwart scherm en gaat de cd "klikkende" geluiden maken.

Ik heb 4 andere games geprobeerd deze werken allemaal zonder probleem.
Ook heb ik GTA V in mijn oude PS3 Phat gestopt. Ook hier werkt GTA V prima.

Ik weet nu niet meer waar het aan ligt. Ik begin te denken dat het iets van een software fout is.

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Christian

Het is voor mij zo klaar als een klontje dat je CD schijfje beschadigd- of slecht leesbaar is.
Zitten er vingerafdrukken of krassen op?

Groeten Marcel

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie!

Dat dacht ik eerst ook.
Ik heb mijn schijfje bekeken. 1 vingerafdruk eraf gehaald en gepoetst met zo een special zacht doekje voor touchscreens.

Daarna had ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ook het feit dat de game het in andere PS3 systemen wel doet geeft aan dat het niet aan de cd ligt.

Groeten,

Christian

Tsja, dan weet ik het helaas ook even niet :(
Behalve DEZE link dan.
Of DEZE

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit :

" vervolgens kom ik op een zwart scherm en gaat de cd "klikkende" geluiden maken."

Zijn de symptomen van leesfouten ....

"Ook het feit dat de game het in andere PS3 systemen wel doet geeft aan dat het niet aan de cd ligt."

Volgens mij zal dit eerder een d.v.d. , misschien zelfs wel blueray ??? zijn... , en geen c.d.

Reinig eens de leesoptiek (2 lenzen ??) 1 voor blueray , en 1 voor cd/dvd ... de grootste v/d 2 is de cd/dvd laser.

Oorstokjes/wattenstaafjes zijn hier prima bruikbaar voor .

De leesoptiek is eenvoudig toegangkelijk , mits dit toestel een toploader model is.

Mocht dit nog niet helpen , zal de leesoptiek vervangen moeten worden.

Jammer genoeg vermeld je niet hoe oud dit toestel is , en of deze enkel voor games wordt gebruikt , of ook misbruikt wordt om b.v.b. films te bekijken.

Indien ik mij niet vergis , zit er een KES 850a laser in dit toestel (kun je zelf opzoeken aan de hand v/h korrekte typener)

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...at=0&_sop=15&_nkw=KES-850a&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Indien je geen 2 linkerhanden hebt , kun je die zelf vevangen ... hoe :

https://www.ifixit.com/Guide/PlayStation+3+Super+Slim+Laser+Unit+Replacement/20911

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Excuus voor de late reactie ik ga dit morgen avond proberen! Alvast bedankt!

@ d3fpl0x,

Ben zo vrij geweest om je vraag even naar hier te verplaatsen past hier even beter

Hallo

Dit :

" vervolgens kom ik op een zwart scherm en gaat de cd "klikkende" geluiden maken."

Zijn de symptomen van leesfouten ....

"Ook het feit dat de game het in andere PS3 systemen wel doet geeft aan dat het niet aan de cd ligt."

Volgens mij zal dit eerder een d.v.d. , misschien zelfs wel blueray ??? zijn... , en geen c.d.

Reinig eens de leesoptiek (2 lenzen ??) 1 voor blueray , en 1 voor cd/dvd ... de grootste v/d 2 is de cd/dvd laser.

Oorstokjes/wattenstaafjes zijn hier prima bruikbaar voor .

De leesoptiek is eenvoudig toegangkelijk , mits dit toestel een toploader model is.

Mocht dit nog niet helpen , zal de leesoptiek vervangen moeten worden.

Jammer genoeg vermeld je niet hoe oud dit toestel is , en of deze enkel voor games wordt gebruikt , of ook misbruikt wordt om b.v.b. films te bekijken.

Indien ik mij niet vergis , zit er een KES 850a laser in dit toestel (kun je zelf opzoeken aan de hand v/h korrekte typener)

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...at=0&_sop=15&_nkw=KES-850a&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Indien je geen 2 linkerhanden hebt , kun je die zelf vevangen ... hoe :

https://www.ifixit.com/Guide/PlayStation+3+Super+Slim+Laser+Unit+Replacement/20911

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Hoi,

Ik heb de lasers schoongemaakt met een wattenstaafje, ik moet zeggen er was niet veel aan schoon te maken.
Maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Zodra GTA V opstart zwart scherm en de cd/dvd/blueray gaat tikkende geluiden maken.

Geen andere game doet dat slechts deze. Echter speelt hij op ander PS3 systemen wel af.

Mijn PS3 is van 20 juni 2013
PS3 super slim 12GB met 1000TB HDD erin :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan