PS3, wat vragen/problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormivan

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
36
Hey mensen,

Ik heb sinds 3 weken een PS3 (40gig versie) nu.
Mooi dingetje maar met mn kleine oude tv is het niet echt een spektakel.

Er zijn toch wat dingetjes die ik best vreemd vond toen ik hem had gekocht, een paar heb ik inmiddels opgelost (de PS3 manual heeft hier geen enkele hulp bijgegeven, moest het opzoeken op google) en wat dingen die ik gewoon niet vat.

1. Overdracht van PC naar PS3 (Opgelost)

De manual zei dat dit erg eenvoudig was als je een thuis netwerk had via een router.
Ik heb dit en toch, ondanks alle stappen na te lopen, verscheen de PS3 niet in het netwerk.
Dus ben gaan googlen, scheen niet de enige te zijn die dit probleem had.
Na behoorlijk wat gezoek en proberen van progamma was het gelukt.
Misschien handig voor mensen die hetzelfde probleem nu hebben, gebruik:
TVersity Media Server

Nu heb je geen netwerk meer nodig, alleen wel een router of modem en je pc en PS3 beide aangesloten hier op.
Dit werkt voor alles; games, films, fotos, programma's etc...


2. PS3: Lezen van Movie bestanden zoals ISO, MPEG, AVI etc... (Onopgelost)

Ik had de volledige serie met film van FullMetal Alchemist gedownload via newsleecher.
Compleet werkend zonder fouten in het engels op goede kwaliteit.
De PS3 dacht hier blijkbaar anders over.
Ik heb de files met Tversity naar de PS3 gestreamed en laten afspelen.
Het starten ging goed maar na ongeveer 2 minuten bevroor het scherm, kon niks meer uitvoeren en moest de "nood" knop On/Off van de PS3 gebruiken om hem weer werkend te krijgen. Ik probeerde het bij een aantal episodes en de film met allen hetzelfde resultaat.
Ik begrijp gewoon simpelweg niet wat er mis is.
Ik heb al geprobeerd de Video bestanden te converteren in ander soort files maar het helpt gewoon niet.

Als iemand een tip heeft, laat het me weten.


3. Bevroren spel.

Nog een probleem wat ik niet begrijp is dat mn spel zo nu en dan vast loopt.
Ik heb 2 spellen.
1. Call of Duty 4 - Modern Warfare, heb hier geen enkel probleem mee.
2. Oblivion 4 - Elders Scrolls, hier zitten de problemen.
Ik dacht altijd dat de PS3 zo'n sterk systeem was, tenminste van wat ik bij andere zag, maar Oblivion heeft ie toch een harde kluif aan.
Het is een prachtig spel maar inmiddels toch al ruim een jaar oud (voor de pc dan).
De laadtijden vallen opzich wel mee maar als dingen te heftig worden zoals veel npcs op zelfde locatie zoals dungeons en citys bevriest het spel nog wel eens. Daarom save ik de game ook ongeveer om de 15 minuten op 3 gemaakte Save/Laad bestanden.
Waarom trekt de PS3 zo'n spel niet?

Nou dat was het even, moet werken nu.
Mocht iemand een tip hebben, laat het me weten.
 
het je de laatse firmware update, misschien dat daarom een nieuw spel zo traag loopt.

zijn je instellingen van je ps3 wel goed afgesteld met je film weergave?


Ik zelf een ps3 op een klein *** schermpje maar heb er met niks problemen mee, ook niet met streamen (behalve dat ik heeeeel traag internet heb). Ik gebruik daarvoor PS3 Media Server. Moet je ook eens proberen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan