psapi.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Kennissen van mij krijgen de melding tijdens opstarten:
Run time error 48. Kan bestand psapi.dll niet vinden (o.i.d. ik doe het uit mijn hoofd :rolleyes: )
Dit blijkt niet zo moeilijk op te lossen (na wat zoekwerk), alleen moet ik dan wel bij Start/uitvoeren kunnen en waarschijnlijk iedll uitschakelen in het opstart/tabblad.
Tevens heb ik een tooltje gedl die eroverheen gedraaid moet worden. Alleen....... start de pc niet ver genoeg door om de knop start linksonder in beeld te krijgen.
Ook in de veilige modus komt de run time error melding en start hij niet door.
Weet iemand wat te doen?

Oki:thumb:

Is geen virus ofzo ;).

Hier even downloaden:

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?psapi

Als hij niet doorstart kun je MITS je Windows XP hebt proberen met CTRL ALT DELETE > Bestand > Nieuwe taak > explorer.exe > ENTER de windowsomgeving op het scherm te krijgen.

Lukt dit nog niet dan zou ik de windows cd er een keertje in stoppen en repareren.

Thnx, zal het vanavond even proberen. Je hoort van me!

Het is niet gelukt helaas. Het is WindowsME. Ik heb geen ME cd.....:rolleyes: Is er nog een manier om dit dll etje op de juiste plaats te krijgen?? Via DOS (duidelijk beschreven?) misschien?

Als je het op diskette zet zou je dat kunnen proberen ja.

Dan type je in het dosprompt:

copy A:\psapi.dll C:\Windows\System32

( Copy [bestand dat gekopieerd moet worden] [map waar het geplaatst moet worden] )

C:\Windows kan misschien ergens anders zijn bij jou, moet je zelf even kijken.

=================

Als je ook niet in DOS kunt komen via dat menu bij het opstarten moet je hier even een bootdisk downloaden en naar een diskette installeren. Als er dan nog ruimte is zet je ook nog even dat psapi.dll bestand op die diskette.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Vervolgens start je opnieuw op, ga je naar de BIOS (Meestal met de DEL toets) en zet je hier bij de opstartvolgorde het diskettestation als eerste tenzij het daar al op stond :)

Laatst bewerkt:
Jij bent snel.... ga het straks even proberen!!:thumb:

Heb net geprobeerd deze file te kopieren naar c:\windows\system32. In dos krijg ik de melding 1 file copied. Dat lijkt dus goed te gaan, maar naar doorstarten krijg ik wederom dezelfde melding..... run time etc. etc.

Moet deze sowieso in die map staan?? Of kan die nog ergens anders moeten.....:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan