psc 1315 en een "andere" printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

paugie

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Heb ik nu zo'n "all in one" ding dus een HP PSC1315 die dus kan scannen en printen en copieren.

da's dus alles in een en hetzelfde apparaat. Toch wil weten of het mogelijk om een en nader zo in te richten dat ik een document vanaf de scanner direct door kan sturen naar een andere printer. Die andere printer is dus een laser printer en de psc is zelf een inktjet.

als ik nu na het scannen als output invul dat het naar de printer gestuur moet worden dan krijg ik een fout melding. Da's dan ook wel een beetje logisch want de laser printer op LPT1 staat als default printer aangemerkt en die suffe HP wil copieren vanuit de scanner natuurlijk naar zijn eigen inktjet printer sturen.

Hoe kan ik die HP ervan overtuigen dat het scan resultaat naar de laser printer gestuurd moet worden ????

Ik ken het apparaat niet maar het lijkt mij dat je een scan ook als bestand kunt opslaan en dat je die vervolgens vanuit een applicatie kunt afdrukken op de printer van je keuze. Of dat ook rechtstreeks kan weet ik niet.

Tja iets scannen en dat bijvoorbeeld in fotoshop of een ander programma ophalen en van daaruit printen, dat lukt wel. !!

alleen direkt van af deze scanner naar een "vreemde" printer sturen dus in feite gebruiken puur als copieer apparaat, dat lukt dus niet. Bij elke tussen stap gaat er altijd zo'n 10 tot 20 % van de kwaliteit van de afdruk verloren dus doe ik het liever zo direkt mogelijk

Geplaatst door paugie
Bij elke tussen stap gaat er altijd zo'n 10 tot 20 % van de kwaliteit van de afdruk verloren

Waarom?

nou, alleen al omdat er in verschillende programma's een vertaling gemaakt wordt van (fotografisch) beeld naar pixels en ook bij een resolutie van 600 krijg geen kopie die ook maar een beetje in de buurt van een fotografische kopie komt

Die vertaling van (fotografisch) beeld naar pixels gebeurt maar 1 maal; namelijk als je de scan maakt. Intern zal het apparaat een image maken en in z'n geheugen opslaan en het van daaruit printen. Deze image zal "lossless" zijn, wat inhoud dat er geen dataverlies optreedt.
Ik vermoed dat als je de scan opslaat op de harde schijf om het op een andere printer af te drukken, je geen lossless formaat gebruikt. Sla je op in .jpeg? Dit is afhankelijk van de instelling namelijk een zeer gecomprimeerd formaat. En elke vorm van compressie geeft kwaliteitsverlies. (Te zien in losse en foute pixels door de image) Probeer voor de verandering 's het formaat .tiff of .png. Houdt wel rekening met grotere bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan