psc1110 HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvdhout

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Hoe kan ik deze printer alleen zwart (in grijstinten) laten afdrukken?
Bij de printerinstellingen is geen keuze mogelijk!!
Ik kan alleen in kleur afdrukken (als er kleuren zijn) en dat is met de prijzen van deze cartidges vrij duur!
Na veel telefoontjes aan HP en NSC (servicecentrum van Medion) ben ik nog geen stap verder gekomen.
Het lijkt mij niet aan te bevelen, telkens de kleurencartidge te moeten verwijderen.
Wie kan mij helpen??

Ik Heb een HP 5550 en bij mij kan ik het op de volgende manier. Misschien werkt het bij jou ook zo.

Ga naar het Configuratiescherm en dubbelklik op Printers en faxen.

Klik nu met de rechter muisknop op de printer en kies voor Voorkeursinstellingen voor het afdrukken.
Ga nu naar het tabblad Kleur.
Daar kan ik een vinkje zetten (Jij dus misschien ook) voor Afdrukken in grijsschaal en kan ik kiezen om alleen de zwarte inktpatroon te gebruiken.

Weet niet welk besturingssysteem je hebt, ik ga nu uit van windows xp, het kan dus zijn dat de menu structuur iets anders is.

Start -> printers en faxapparaten
klik met de rechtermuisknop op de printer waar het om gaat en klik eigenschappen (properties)

Op het "tabblad" algemeen (general) klik je op voorkeursinstellingen.

Selecteer "tabblad" papier/kwaliteit
Je ziet daar vervolgens bij kleur de optie's: zwart-wit en kleur staan. selecteer zwart-wit, klik op toepassen en ok, je komt weer in het hoofdmenu, klik ook hier op ok.

Klaar !

Dit geld dus voor alle afdrukken ! wil je weer kleur doe je hetzelfde en selecteer je kleur.

Als het gaat om het eenmalig zwart-wit afdrukken en wil je standaar kleur houden, dan kies je bij Print in het programma waarmee je wilt afdrukken op voor propertie's (eigenschappen) achter de printernaam en selecteer je vervolgens zwart-wit. (soms worden ook deze instellingen onthouden, maar meestal geeft dit een eenmalige verandering)

Succes, mocht een een ander besturingssysteem hebben en er met deze instructie's niet uitkomen, post het dan even, dan schrijf ik een handleiding voor dat besturingssysteem.

Dit geldt niet voor de HP psc 1110/1210 serie. HP vond het 'te duur' om die functie te implementeren in deze printers. De enige manier om dit toch te bewerkstelligen is door de kleurencartridge tijdelijk te verwijderen of door in word alle afbeeldingen grijswaarden te geven. Deze laatste optie werkt natuurlijk niet vanuit andere pakketten die dat niet ondersteunen (zoals internet explorer).

Ook vanuit je internet explorer werkt dat hoor ! :)

Kan idd zijn dat het bij bepaalde printers niet kan, maar het merendeel van de hp printers kunnen dit wel.

Please note that HP manufactures all-in-one products with varied
features to suit individual needs, preferences and budgets. So you
will only get as many features as the amount of money you pay. The
PSC 1210 is the cheapest all-in-one and thus do not expect a whole lot
of features from it.

The option to print in grayscale or black and white is not present in
the HP PSC 1210 all-in-one. However, you can use the reserve mode to
print in grayscale.

De psc 1210 is de opvolger van de psc 1110. Dus waar veel printers inderdaad in hun opties een dergelijke functie hebben, geldt dat niet voor de goedkoopste versies van de all-in-one printers.

aanvulling op de vraag

Even een aanvulling op mijn vraag.
Ik werk met Win98SE.
Via printerinstelling werkt het niet!!

Vraag aan GForce:
Hoe werkt dat in InternetExplorer??
Vraag aan HackerFrans:
Hoe zet ik de printer op "reserve mode"??

Reserve mode houdt in dat je de printer gebruikt met maar een cartridge geinstalleerd. In dit geval betekent dat het (tijdelijk) verwijderen van de kleurencartridge, zodat alleen de zwarte overblijft. Alle gekleurde afbeeldingen zullen zo noodgedwongen enkel met de zwarte cartridge worden afgedrukt, resulterend in afbeeldingen met grijswaarden in plaats van kleur.

Kan misschien software van een andere HP-printer worden gebruikt om in grijstinten te kunnen afdrukken met de PSC 1110?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan