Psion probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Mogelijk is er iemand die mij via de chat of indien mogelijk middels de telefoon kan helpen met het (synchroon) indrukken van een aantal toetsen van mijn Psion 5MX.

Wat is namelijk aan de hand: de zogenaamde flatcabel die de verbinding verzorgt tussen het toetsenbord en het beeldscherm is vanochtend defect geraakt (bekend Psion probleem).

Het apparaat zelf werkt verder nog prima, alleen ik had 10 dagen teurg voor het laatst een backup gemaakt (middels het com-kabeltje) en ik heb in de agenda nogal wat mutaties gemaakt sinds die laatste backup. Ik weet uiteraard uit mijn hoofd ongeveer welke toetsen ik aan moet klikken om in het communcatiescherm te komen, maar zonder enig teken op het beeldscherm te kunnen zien is het niet te doen om de communicatie te openen.
Als er iemand is die even online met mij synchroon die toetsen wil indrukken op zijn eigen Psion5MX dan kan ik in ieder geval een backup maken en ben ik geen enkel (voor mij zeer belangrijk) agenda item kwijt.

Voor degenen die bereid zijn mij te willen helpen: ik ben online tot 10.00 uur vanochtend en na 12.00 uur middag (rest van de dag dus online)

Ik heb overweldigend veel replys gehad op mijn vraag.........0

Helaas zijn er kennelijk weinig mensen die een Series MX5 bezitten EN tevens soms wel eens op de Helpmij zijn.

Door puur toeval heb ik een site gevonden waar mijn probleem werd beschreven, inclusief de oplossing. Dankzij deze oplossing en het blind intoetsen van de instructies, kon ik mijn Psiondata naar mijn PC backuppen.

Voor toekomstige probleemhouders hieronder de oplossing voor mijn (en hun) probleem :

FAQ - veelgestelde vragenHoe maak ik een backup met mijn Psion als ik geen beeld meer heb?

Een backup kunt u maken door de Psion aan te sluiten op de computer en vervolgens met het programma PsiWin een backup te maken. Hiervoor is het nodig dat u de communicatie op uw Psion heeft ingesteld op 'kabel'. Als u geen beeld meer heeft door bijvoorbeeld een defecte displaykabel kunt u in de meeste gevallen nog wel beeld krijgen door de Psion bijna helemaal dicht te klappen. Op die manier kunt u de communicatie op kabel zetten. Lukt het niet op deze manier, dan kunt u op de volgende manier de communicatie instellen op 'kabel' door gebruik te maken van de toetsen:
- zet de Psion aan
- ga naar 'system' door minimaal 2x linksonder op het touchscreen te klikken
- druk Ctrl+L (toetscombinatie)
- druk TAB
- druk minimaal 2x op pijltjestoets omhoog
- druk 1x op pijltjestoets omlaag
- druk 2x op ENTER
- u kunt nu een backup maken met de PC

De bron voor deze perfect werkende oplossing:
http://www.sparkelectronics.nl/index.php?page=39

Status
Niet open voor verdere reacties.