PSP vs. Nintendo DS (Lite)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik wil een portable console kopen. Nu twijfel ik tussen de PSP (Sony Playstation Portable) en Nintendo DS. Je kan er veel over vinden op internet, maar ik heb toch liever wat meningen van mensen van Helpmij, die vertrouw ik meer.

Welke zou ik kiezen? Wat zijn de functies? Ik heb wel eens gehoord dat je met PSP draadloos kan internetten, en er ISO's op kan zetten. Ik wil dus weten:

#Wat zijn de functies?
#Voor welke zou jij kiezen, en waarom?

Groet, Joren

ik heb nu bijna 2 weken een DS Lite, witte.
Erg mooi..

Waarom ik hem heb genomen
Ik vind het touchscreen toch erg inovatief, anders als de andere handhelds. De meeste games spreken mij wel aan, ander genre dan op de psp en op de gewone pc. Veel games op de psp kan ik ook wel op een pc spelen als ik dat wil. En hij is kleiner dan de psp.

Functies DS
  • De ds lite heeft nu scherper beeld, en je kan de lichtsterkte instellen zodat je geen overbodige batterij verspeelt wanneer je dat niet nodig hebt.
  • Ook met de DS kan je online gamen
  • Er komt een browser (opera), hij is nog niet uit, dus ook internetten (Klik hier voor wat meer info en screens)
  • Microfoon, met games heb je soms spraakherkenning (nintendogs, heb ik overigens zelf niet), met mario-kart kan je ballonnen opblazen, en met New Super Mario Bros heb je ook een minigame ervoor.
  • Het touchscreen natuurlijk... wat bij sommige games beter tot z'n recht komt dan bij de andere

Conclusie
Ik denk dat je het kopen van de handheld vooral op games moet bazeren, er zit namelijk een groot verschil. De psp heeft mooiere graphics , maar kan dacht ik ook niet zo heel lang met de batterij (de DSLite kan 19 uur op laagste stand volgende de handleiding).

PSP = duurder, films kijken

DS Lite

wij hebben een Ds Lite gekocht voor onze dochter van 11 maar nu zet ik hem aan en er zit geen Nederlands in wat kan ik daar aan doen ??

Ik heb een PSP gekocht.

Het heeft een groter sherm, en dat heeft 16,7 mijoen kleuren, dus heel geschikt voor video's.
je la er muziek op afspelen, foto's bekijken, films kijken, internetten, games delen, aansluiten op PS3. En als je de nieuwere sofware hebt, kan je ook met een cameraatje foto's en flmjes maken.

Zelf heb ik een witte. :D

Jos

Ik heb zelf ook een PSP ik ben er erg tevreden over er zijn veel vette spellen voor en veel accesoires. Dus erg veel keus. Het enige minpuntje van SONY vind ik dat als je een base pack koopt er niet automatisch een geheugen stickje inzit dus had ik die uit het telefoon toestel gepakt:p :thumb: ZEER GOEIE KWAliteit

M'n pa een customized DS, met anti-kraslaag en een zwart/groene skin. geeft ook licht in het donker, en dankzij die anti kraslaag spelen games ook veel soepeler:D

Lang leve de necroposting!

licht er trouwens aan wat voor type gamer jij bent.Wil je naast gamen ook iets anders doen zoals films ,foto's en muziek dan zou ik voor de psp gaan.Ben je een type die vooral houd van gamen dan zou ik voor de ds gaan omdat de DS leuke spelllen heeft en er komen ook meer spellen uit op de DS.

Ik zelf moest deze keuze ook maken en uiteindelijk heb ik voor de psp gekozen.Ik heb deze keuze gemaakt voordat ik op vakantie ging en ik wou een handheld waar ik ook films op kon kijken voor de lange reis in de auto.De keus was voor mij dus vrij simpel.

Dus het licht gewoon aan wat voor soort gamer jij bent.

Ik hoop dat je je keuze hebt gemaakt. ( zal vast wel want deze vraag is in 2006 gesteld en nu is het 2008)

Greetz.

@agaroud9,

Kijk de volgende keer even naar de datum van een topic. Deze is meer dan twee jaar oud en niet actueel meer.

Daarom sluit ik deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan