pst bestand niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwman

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
7
Hallo,
ik werk met Windows Xp en office 2003 met Outlook 2003.
ik ben ten einde raad : ik verdeel mijn harde schijf altijd in 2 partities : op de C windows Xp en dan verplaats ik mijn map "mijn documenten" naar de D.
dan ga ik ook mijn outlook.pst bestand zoeken op de C en verplaats dit ook naar de D.
dit werkte tot nu toe prima maar ik heb moeten mijn image terug zetten en nu wil outlook niet meer opstarten.
ik krijg de volgende foutmelding : "kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen.het bestand 'D:\mijn documenten\prive\outlook\arnold.pst is geen bestand met persoonlijke mappen' en Outlook sluit terug af.
ik heb al vanalles geprobeerd maar outlook wil dit bestand maar niet openen.
ik heb ook een archief bestand van vroeger en ook dit wil outlook niet openen ! ik krijg dezelfde melding.....
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
alvast enorm bedankt !
vr gr,
Arnold.
 
Na het kopieren van outlook bestanden willen deze weleens op read only staan.
Hele map selecteren / eigenschappen / readonly eraf, en toepassen op alle mappen en sub-mappen.
Nogmaals proberen.

Je kunt ook proberen om je outlook te openen, en je vorige identitie te importeren (vanuit archiefmap).
 
Geplaatst door Paul-RT
Na het kopieren van outlook bestanden willen deze weleens op read only staan.
Hele map selecteren / eigenschappen / readonly eraf, en toepassen op alle mappen en sub-mappen.
Nogmaals proberen.

Je kunt ook proberen om je outlook te openen, en je vorige identitie te importeren (vanuit archiefmap).

het probleem is dat outlook niet wilt openen : ik krijg de foutmelding en dan kan ik enkel op oké klikken en wordt outlook afgesloten.
ik heb ook de raad opgevolgd van de eerste replay om de ganse map "mijn documenten" terug naar de C te zetten maar ook dat werkt niet......
ik heb wel zojuist een archiefbestand kunnen importeren maar dan heb ik wel géén adressen meer en contactpersonen ( ik had er zo'n 100 !! ).
 
Bij Outlook Express kun je in dit geval je postvak in en uit verwijderen. Vervolgens sluit je af en zodra je Outlook opstart maakt deze een nieuw postvak in en uit.
Misschien is dit in Outlook ook mogelijk alleen.....
weet jij de lokatie? Ik kan het niet vinden.

Mocht je niet verder komen met read-only. Kijk dan ook eens hier in Helpmij met zoeken op Outlook.
Er is zo'n onderwerp geweest niet zo lang geleden.
 
Probeer als outlook gestart is als je daar bij kan de archiefmap nog eens te wijzigen in outlook.
Mischien dat het dan wel werkt.
 
Hoi,

Sorry, maar je bent niet echt duidelijk. Eerst zeg je dat je outlook niet kunt openen. En daarna het volgende:

".....ik heb wel zojuist een archiefbestand kunnen importeren maar dan heb ik wel géén adressen meer en contactpersonen ( ik had er zo'n 100 !! )......"

En dit laatste zou betekenen dat je Outlook wel degelijk kan openen.

Tip:
- zorg dat outlook niet geactiveerd is.
- laat de verkenner zoeken naar het bestand 'outlook.pst' en kopieer dit bestand naar de map waarin ook 'arnold.pst' staat.
- Verwijder vervolgens arnold.pst.

Als outlook hierna wel opstart, kan je uit arnold.pst de contactpersonen weer importeren via menu: Bestand > Importeren en exporteren .....

suc6
 
Geplaatst door Vecom
Hoi,

Sorry, maar je bent niet echt duidelijk. Eerst zeg je dat je outlook niet kunt openen. En daarna het volgende:

".....ik heb wel zojuist een archiefbestand kunnen importeren maar dan heb ik wel géén adressen meer en contactpersonen ( ik had er zo'n 100 !! )......"

En dit laatste zou betekenen dat je Outlook wel degelijk kan openen.

Tip:
- zorg dat outlook niet geactiveerd is.
- laat de verkenner zoeken naar het bestand 'outlook.pst' en kopieer dit bestand naar de map waarin ook 'arnold.pst' staat.
- Verwijder vervolgens arnold.pst.

Als outlook hierna wel opstart, kan je uit arnold.pst de contactpersonen weer importeren via menu: Bestand > Importeren en exporteren .....

suc6

oké ik ga het proberen uit te leggen :

ik heb 2 partities : een partitie C met Xp pro NL geinstalleerd en een partitie D waarnaar ik mijn map "mijn documenten" heb verplaatst.
na configuratie van Outlook heb ik het bestand "outlook.pst" gezocht op de C en dit ook verplaatst naar : "D:\mijn documenten\prive\outlook\Arnold.pst ( hernoemd )".
alles heeft maanden prima gedaaid zonder fouten tot ik zondag laatstleden mijn Image moest terug zetten.
ik had ook voor alle zekerheid alles van de partitie D op een DVD gebrand via Nero , data DVD.
bij het heropstarten van de pc bleek plots Outlook niet meer te kunnen opstarten wegens de volgende foutmelding : kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen , het bestand D:\mijn documenten\prive\outlook\Arnold.pst is geen bestand met persoonlijke mappen en sluit outlook af.

normaal heb ik 2 files : 1 = Arnold.pst ( normaal outlook.pst bestand ) 2 = oud.pst ( archiefbestand ).

als ik via outlook Arnold.pst wil openen dan krijg ik de hierboven gemelde foutmelding.
omdat ik als goeie huisvader al mijn documenten op een dvd had gebrand dacht ik van Arnold.pst van daaruit te openen maar dan krijg ik de melding dat ik niet genoeg rechten heb om dit te openen.
kopieer ik dit zelfde bestand naar de harde schijf dan krijg ik de melding dat dit géén bestand met persoonlijke mappen is.
ik heb dan als test eens het bestand oud.pst hernoemd naar Arnold.pst en dan opent outlook wél dit bestand maar importeert dit als archief bestanden en heb ik géén contactpersonen.

ik heb dan wel een 270Mb aan mails in mijn postvak in en verzonden items, maar géén contactpersonen en géén agendagegevens.....en het zijn vooral deze die van belang zijn voor mij , dus hoe haal ik mijn contactpersonen terug of hoe open ik alsnog "Arnold.pst" ?
vr gr,
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Kan je niet - nadat je met oud.pst je outlook draaiende hebt - hierna middels importeren de agenda- en contactpersoongegevens uit arnold.pst terughalen?

T.
 
Geplaatst door Vecom
Hoi,

Kan je niet - nadat je met oud.pst je outlook draaiende hebt - hierna middels importeren de agenda- en contactpersoongegevens uit arnold.pst terughalen?

T.

nee juist dat is het probleem : als ik "arnold.pst" probeer te openen ( of importeren ) vanaf de backup DVD dan krijg ik volgende melding :

de toegang tot dit bestand is geweigerd.U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand.

als ik dit bestand naar de harde schijf copieer dan krijg ik als ik het wil gewoon openen of via "importeren" wil openen de volgende melding :

het bestand "arnold.pst" is geen bestand met persoonlijke mappen.

juist het verschil tussen die 2 foutmeldingen intrigeert me én bezorgd me mijn hoofdpijn :( .

alvast aan iedereen bedankt voor het willen helpen.....

vr gr,
Arnold.
 
Hoi,

Er is geen verschil tussen arnold.pst op dvd en schijf. Waarschijnlijk is de dvd of het bestand niet geshared, maar ook als dat wél het geval zou zijn, krijg je dezelfde mededeling, n.l. dat het geen bestand met persoonlijke mappen is.

Ik zet nog even de andere mogelijke oorzaken - voor zover mij bekend - op een rijtje:
- gebruikte je het pst-bestand hiervoor onder een voorganger van Outlook2003? Dan betreft het geen z.g. geëxporteerd bestand, dat je hebt aangemaakt via het menu: Bestand > Importeren en exporteren, maar is het het rechtstreekse bronbestand uit de voorgaande versie. Tussen de 'format' van gegevens in Outlook2000 en 2003 zit verschil, heb ik ontdekt.
De oplossing zou dan kunnen zijn om arnold.pst te openen, of importeren in de voorgaande versie die je gebruikte en hier alsnog - middels het menu Bestand > Importeren en Exporteren... een backup pst-bestand van te maken dat je vervolgens importeert in de huidige versie.

- Kopieer het bestand naar je map op D:\ en hernoem het naar outlook.pst kopieer dit bestand óók naar
C:\Documents and Settings\[gebrukersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

- stuur het bestand arnold.pst op naar mijn mailadres (als je dat niet té privacygevoelig vind. Ik gebruik beide versies (outlook2000 en 2003) naast elkaar en kan dan kijken of ik de agenda en contactpersonen 'eruit kan slopen'

Keeping touch, Tée
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Vecom
Hoi,

Er is geen verschil tussen arnold.pst op dvd en schijf. Waarschijnlijk is de dvd of het bestand niet geshared, maar ook als dat wél het geval zou zijn, krijg je dezelfde mededeling, n.l. dat het geen bestand met persoonlijke mappen is.

Ik zet nog even de andere mogelijke oorzaken - voor zover mij bekend - op een rijtje:
- gebruikte je het pst-bestand hiervoor onder een voorganger van Outlook2003? Dan betreft het geen z.g. geëxporteerd bestand, dat je hebt aangemaakt via het menu: Bestand > Importeren en exporteren, maar is het het rechtstreekse bronbestand uit de voorgaande versie. Tussen de 'format' van gegevens in Outlook2000 en 2003 zit verschil, heb ik ontdekt.
De oplossing zou dan kunnen zijn om arnold.pst te openen, of importeren in de voorgaande versie die je gebruikte en hier alsnog - middels het menu Bestand > Importeren en Exporteren... een backup pst-bestand van te maken dat je vervolgens importeert in de huidige versie.

- stuur het bestand arnold.pst op naar mijn mailadres (als je dat niet té privacygevoelig vind. Ik gebruik beide versies (outlook2000 en 2003) naast elkaar en kan dan kijken of ik de agenda en contactpersonen 'eruit kan slopen'

Keeping touch, Tée

het is inderdaad géén geexporteerd bestand maar gewoon de map met daarin Arnold.pst dat ik naar DVD heb gecopieerd via Nero/dataschijf...
het bestand is wel 48.7 MB groot , dus wel wat groot om eens op te sturen ?
 
Hoi,

Ja dat is ook zo en om hiervoor nou helemaal uit België naar Arnhem te komen is ook zowat.

Je gaf nog geen antwoord op de vraag, of Arnold.pst is gebruikt onder een voorgaande versie van Outlook, dus outlook2000 of mogelijk zelfs 97?
Als dit zo is, dan zou je kunnen kijken of je bij iemand nog kunt beschikken over deze versie (dubbel installeren op één pc van outlook2003 en een eerdere versie leidt vaak tot problemen) en hier arnold.pst in activeren; vervolgens exporteren en het bestand backup.pst weer importeren in de huidige versie.

Tée
 
Geplaatst door Vecom
Hoi,

Ja dat is ook zo en om hiervoor nou helemaal uit België naar Arnhem te komen is ook zowat.

Je gaf nog geen antwoord op de vraag, of Arnold.pst is gebruikt onder een voorgaande versie van Outlook, dus outlook2000 of mogelijk zelfs 97?
Als dit zo is, dan zou je kunnen kijken of je bij iemand nog kunt beschikken over deze versie (dubbel installeren op één pc van outlook2003 en een eerdere versie leidt vaak tot problemen) en hier arnold.pst in activeren; vervolgens exporteren en het bestand backup.pst weer importeren in de huidige versie.

Tée

hey , het bestand is enkel gebruikt onder Outlook 2003.....
vr gr,
 
Hoi,

Ja, ik weet niet hoe je een bestand van bijna 50 Mb (geript denk ik trouwens plm. 27 Mb) hierheen krijgt over WWW. Misschien weet iemand daar een oplossing voor. Uploaden naar een host, lukt je dat?

Tée
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan