PST-bestand repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het uitproberen van de bèta versie van Office 2010. Outlook beviel mij echter niet dus ik ben weer teruggestapt naar Office 2007. Eenmaal in Outlook 2007 krijg ik een melding dat mijn PST-bestand ineens een Outlook 2010 PST bestand is geworden, wat dus niet door Outlook 2007 gelezen kan worden.
Toen heb ik dat tooltje SCANPST.exe in de installatie map van Office 2007 gebruikt om mijn PST-bestand weer te herstellen. Er werd gevraagd of ik een .bak bestand aan wilde maken als backup en dat heb ik toen dus gedaan, en die heb ik nog steeds. Toen ik echter het "gerepareerde" PST-bestand opende waren alle mailtjes blijkbaar eruit gehaald.

Nu is mijn vraag hoe ik met behulp van mijn .bak-bestand weer mijn oude PST-bestand kan krijgen...
Dan kan ik namelijk Outlook 2010 weer installeren en daar via Exporteren alle mailtjes in een Outlook 97-2007 PST bestand zetten en die dan weer met Outlook 2007 openen.

Weet er iemand hoe ik met mijn .bak-bestand mijn oude .PST-bestand terug kan halen?

Alvast bedankt,

Geert

Ja, da's heel simpel.
Hernoem (het bestand met) de extensie .BAK naar .PST
Er gebeurt namelijk niets anders met scanpst.exe dan het wijzigen van het oorspronkelijke bestand naar [bestandsnaam].BAK, waarna het wordt 'gerepareerd'.

Laatst bewerkt:
pst bestand

Nog een tip als je zoiets gaat doen. Maak eerst een backup van je pst. bestand, dat voorkomt veel ellende;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan