pst-bestand van ene naar andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Zowel op het werk als thuis maak ik gebruik van windows 7 en outlook 2010 en nu heb ik het volgende probleem:
op het werk heb ik mijn pst-bestand de naam gegeven Archive2011.pst en gekopieerd naar een usb-stick. Nu wil ik dit bestand thuis kunnen oproepen om mijn werkmailtjes te lezen. Dit lukt niet vanaf de usb-stick want er wordt aangegeven dat een pst bestand alleen vanuit Outlook te openen is. Daarna wilde ik het bestand plaatsen in dezelfde map als mijn "thuis" pst-bestand nl. op F:\mijn documenten\outlookbestanden, maar ook dit lukt niet. er valt niets te kopieren of te verplaatsen.
Wie kan mij op weg helpen om dit probleem op te lossen ?

Alvast iedereen bedankt.

groeten,
Eric

Ik heb het vermoeden dat de Outlookbestanden op F een kopie zijn van de originele bestanden in de 'echte' Outlook map? Kijk thuis eens in de map c:\gebruikers\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Outlook. Wat zie je daar (allemaal) staan?

Laatst bewerkt:
Is het bestand wel goed gekopieerd vraag ik mij even af. Een .pst zou vanaf usb te openen moeten zijn. Is niet aan te raden, maar dat is iets anders.

je moet het pst bestand eerst importeren in outlook , of heb je dat ook gedaan ?
knippen en plakken werkt idd niet

Goh, dat je nog USB-sticks mag gebruiken op je werk!... Tssss!.. Levenslink... ;)

Ok, heb je al geprobeerd om de .pst gewoon te importeren? Dat is nl. de meest gebruikelijke methode. Krijg je ook de keuze om dubbele items niet te kopieren.

Ik hoop niet dat je nieuwe werkmailtjes thuis wil lezen, want dan heeft een .pst bestand totaal geen nut.
Daar staan mailtjes in die reeds binnengekomen zijn en gearchiveerd zijn.

@EVELTHOVEN : wellicht is een door mijzelf gebruikte methode een handige en / of ook voor jou wenselijke?

Thuis - werk Outlook gebruiken:

ik voer wijzigingen (contactpersonen, agendafspraken etc. etc.) in Outlook op 1 machine in -> de thuismachine. 1x per week maak ik op USB gewoon in de Windowsverkenner een kopietje van de outlook.pst en de archive.pst (van de thuismachine) en kopieer die vervolgens ook weer middels de Windowsverkenner naar de outlook map op de werkmachine.

Het resultaat is 2 machines die exact dezelfde gegevens bevatten : álle mail, álle contactpersonen, álle gearchiveerde items, óók de verwijderde mails etc. etc.
Slechts 1 voorwaarde is cruciaal om dit goed te laten werken : voer wijzigingen slechts op 1 machine in en kopieer vanaf die machine de beide .pst bestanden naar die andere machine.
Succes verzekerd.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Met behulp van jullie antwoorden heb ik het probleem alsvolgt opgelost:
In Outlook via Bestand, Info, Accountinstellingen, Accountinstellingen het bestand geselecteerd en daarna Toevoegen. Na het opnieuw opstarten van Outlook was de Archive2011.pst zichtbaar.

Iedereen bedankt !

Gr.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan