PST importeren lukt niet,

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Ben al sinds gisteren bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb netjes alles gearchiveerd als *.pst maar importeren ho maar...!

Inmiddels begin ik het vage vermoeden te krijgen dat ik per map had moeten archiveren in plaats van de hoofdmap + onderliggende mappen.

Er stond namelijk nog een oud (en inmiddels onbelangrijk) pst.bestand van één enkele map op m'n pc en die krijg ik dus wel geïmporteerd :S
Ben al aan het speuren geweest naar software die mijn pst kan openen en diverse progjes geïnstalleerd maar deze werken allemaal niet.

Ik ben zo langzamerhand wanhopig aan het worden (en moe..:confused:.), weet iemand raad?

Pandora

Ze zijn toch niet hetzelfde genaamd? Wat je kunt proberen is om de .pst te kopiëren en plakken met een andere naam en dan openen via Bestand/Openen/Outlook gegevensbestand. Lukt dat wel?

Nee, helaas

werkt dat ook niet.....
Ik heb ook al een nieuw pst-bestand gemaakt van de berichtjes die sinds gisteren zijn binnengekomen, en vervolgens daar het oude pst-bestand overheen geplakt....,daarna geprobeerd te importeren, dat leek me het ei van Columbus, maar niks hoor...

Hoe groot is je PST bestand? Normaal moet je deze prima kunnen toevoegen ook al is het een archief met meerdere mappen.

De grootte

van het bestand is 25 MB, toch niet echt een uitzonderlijk formaat lijkt me.

Scanpst

Inmiddels heb ik scanpst gedownd, de microsoft reparatietool voor pst-files.
Ik wil het installeren en krijg de volgende melding:
Het programma kan niet worden gestart omdat SCNPST32.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

En bedankt weer Microsoft, als het niet zo triest was zou je toch bulderen van het lachen?!

Overigens heb ik een officiële versie van WIndows7 én van Office 2007, dus daar kan Bill niet over vallen :-)

Van Windows 7 word ik trouwens vooralsnog niet gelukkiger, de stoom komt uit af en toe m'n oren, maar goed, dat had ik met Xp in het begin ook haha!

Je hoeft scanpst niet te downloaden, is namelijk onderdeel van Office / Outlook 2007.

Zorg er ook voor dat je alleen met een kopie van je .pst bestand gaat repareren.

Waar scanpst staat in Office 2007 weet ik zo even niet, maar zoek het op d.m.v.:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /s /a %programfiles%\scanp*.exe

Succes,

Tijs.

Scanpst

Hoi Thijs,

ik had het systeem al doorzocht op scanpst.exe, niets gevonden. (verborgen mappen staan toch echt op 'weergeven'),
Vervolgens jouw tip geprobeerd vanuit het vakje 'uitvoeren', kreeg weer de melding dat het bestand niet te vinden is.
Gaan googelen, dit gevonden:

C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\scanpst.exe,
daar staat ie

En werkelijk waar, daar heb ik 'm dan toch gevonden :confused:

Helaas heeft ook dit niet geholpen.
Het gekke is dat het bestand wel steeds groter wordt, er gebeurt dus wel iets maar ik zie geen mails verschijnen....
Inmiddels is het al 87 MB groot, daarstraks nog maar 25 MB.
Er gebeuren wel heel vreemde dingen op mijn pc :rolleyes:

Het bestand staat ook niet op 'alleen lezen' dat kan het dus ook niet zijn.
Ik ga vanavond Outlook maar eens opnieuw installeren.

Ik zou wel nog even doorzetten, en net zo vaak scanpst op de .pst loslaten totdat er geen enkele fout meer gemeld wordt.

Tijs.

Tja, nu weet ik wat het probleem is.....

Wat er niet is kun je ook niet terughalen.... :confused:
Ik had wel braaf ingesteld dat er 2 keer per week een back-up gemaakt werd maar..... met de instellingen is iets fout gegaan, de enige map die meeging in de back-up was die oude, onbelangrijke map, die ik ooit al eens eerder als pst opgeslagen had.
Dat is het enige wat er in het pst-bestand bleek te zitten.
Ik ben er achter gekomen doordat ik een demo heb gedownd van een pst converter:
Export PST to Notes 6.0.
De andere mappen bleken gewoon helemaal leeg te zijn, tja, dan houdt alles op natuurlijk!

Flink balen in ieder geval, zo raak je toch een hoop belangrijke dingen kwijt.
Maar goed, dan zeg ik maar weer 'brand is erger...'
In ieder geval kan ik nu stoppen met zoeken waar het probleem zit, dat heeft me namelijk flink wat ergernis gegeven.
Nu kan ik me er over het verlies heen gaan zetten :confused:
Allemaal nog bedankt voor het meedenken!

Pandora

M.b.t. meedenken en tips: Graag gedaan.

Nu je er achter bent gekomen wat er (helaas) aan de hand was, graag toch de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan