.pst weg, Outlook niet meer te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ennairam

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
38
Hallo,

ik heb een probleempje met MS Outlook 2010, wat waarschijnlijk m'n eigen stomme fout is:

Ik heb volgens mij een .pst bestand verwijderd. En sindsdien, als ik dus Outlook open, krijg ik de volgende foutmelding:
"Kan het bestand C:\Users\Marc\Documents\Outlook-bestanden\info@naam maar weggehaald.nl/pst niet vinden."

Daarna kan ik helemaal niets meer. Outlook sluit daarna gewoon vanzelf.

Nu heb ik heel Office eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het mag niet baten... Ik blijf de melding houden.

Weet iemand hoe ik dus weer in Outlook kan komen?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Eigenlijk is het vrij simpel:
Maak een nieuwe gebruiker aan onder Windows (of wellicht heb je al een andere).
Onder die nieuwe gebruiker kan je Outlook starten en er wordt voor die gebruiker een pst-bestand aangemaakt.
Sluit Outlook af.
En kopieer dit bestand vanuit de usermap van de nieuwe gebruiker, naar die van de andere.
Het pad naar de map heb je hierboven zelg al aangegeven, alleen de user is dus verschillend.
 
Dat is aardig omslachtig. Mijn advies is om een nieuw " outlook profiel" aan te maken, deze maakt dan een nieuwe PST aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ehh ....
Nou, dan leg je toch ook even uit HOE je dat doet?
Want als TS daar bekend mee was, had hier geen vraag gestaan ......
 
Hee Verschoor ;-)

Ik kan helemaal niets meer doen in Outlook, dat is dus juist het probleem... Ik krijg de foutmelding, die klik ik dan weg ("Ok") en dan sluit Outlook zichzelf.

Maar ik kan wellicht even proberen van vanveelen zei....
 
ALS ts reageerd op Facebook dan zal ik haar helpen :p

Sorry Vanveelen, inderdaad een beetje incomplete post. Maar TS is een bekende van mij en had me een linkje gestuurd via Facebook....
 
Heren, allebei hartelijk dank.

Ik heb via een ander Windows account weer een nieuw .pst kunnen maken en nu doet 'ie het idd in m'n oude account. Misschien een omweg, maar wel een snelle omweg! :-D

Heel hartelijk dank!
 
Voor "future referenses" toch hier ook nog even een step by step:

Windows XP:
1. open configuratiescherm
2. Klik op de knop "e-mail"
3. Klik op Toevoegen
4. Geef een naam en loop de wizard door
5. verander "altijd dit profiel gebruiken" in het net aan gemaakte profiel

Windows vista/7:
1. Ga naar configuratiescherm
2. klik op de knop "icoon weergeven"
3. Klik op de knop "e-mail" of "E-mail 32-bit"
4. Klik op Toevoegen
5. Geef het profiel een naam en loop de wizard af
6. verander "altijd dit profiel gebruiken" in het net aan gemaakte profiel

Je krijgt nu weer een "lege outlook". Je kan de oude mail helaas niet terughalen omdat deze in de PST staan, en die is weggooit.
 
Je zou eventueel nog met een data recovery kunnen scannen of je de PST nog kan recoveren, indien de mails niet meer op de server staan.

Teven maar even het mail adres gewijzigd dat in het pad van de PST stond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan