.psw ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

cavikonijn

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Hoi luitjes,
Door omstandigheden heb ik de een klein probleempje, om precies te zijn mijn lieve moeke.
Ze heeft in XP de wachtwoord optie ingesteld, maar is deze vergeten. Ook heeft ze niets aan het geheugesteuntje die ze heeft geplaatst.
Maar nu wist ik dat er in XP zoiest als een wchtwoorddiskette bestaat, enkel de pc herkent de uitgang niet ( ik bedoel hiermee het .psw gedeelte wat de uitgang is). Als ik via internet op zoek ga, vind ik niets wat op deze uitgang past (tenminste zover xp me kan helpen).
Dus nu went ik me tot de cremé de la cremé op pc en software gebied (slijm slijm), om mij te helpen op dit vraagstuk. Wie weet raad??

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Cavikonijn

Het wachtwoord om in te loggen bedoel je? Dan moet je even nagaan of windows xp op fat32 of ntfs bestandssysteem draait (i.v.m. de wijze van het wissen van het wachtwoord).

De extensie die je zocht is .pwl en dit is alleen zo bij windows 98/ME.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik kunnen vinden (het wel in engels).
Hopelijk zit er iets tussen wat jou kan helpen.

KLIK

Suc6 :D

Mijn dank voor al die reacties (kuch kuch), maar helaas... nog immer zit ik met het zelfde probleem. Wie weet er nog een optie die ik (waarschijnlijk) nog niet heb geprobeerd?

Cavikonijn

Alles wat hier boven staat

Ik heb dus geprobeerd alle opties die hier boven staan, ik zie eigenlijk nog maar één optie nu, een nije Harde Schijf aanschaffen. Tenzij je natuurlijk een andere optie hebt voor mij???

Cavikonijn

Re: Alles wat hier boven staat

Geplaatst door cavikonijn
ik zie eigenlijk nog maar één optie nu, een nije Harde Schijf aanschaffen.
Is formateren van de hardeschijf geen goedkopere oplossing dan een nieuwe te kopen.:confused:
Je bent dan ook alles kwijt en je heb weer een lege schijf waar je windows weer op kan installeren.

Voor het geval dat

Voor het geval dat jullie allemaal behulpzame tips geven die wel werken, maar door een fout van mij niet...

Als ik een pasword-reboot-disk wil, moet ik die voor dat ik het wachtwoord vergeet maken, of kan dit ook nog naderhand? Zo ja, kan dit dan via een lagere account, of moet het een gelijkwaardige, of zelfs hogere account gebeuren?

Dit vraag ik omdat geen van de info. balken in xp-help daar duidelijk over is. En omdat ik daar eigenlijk net aan dacht.

C-K

To log on as Administrator and reset the password:
Restart the computer. After the Power On Self Test (POST), press the F8 key.
On the Windows Advanced Options menu, use the ARROW keys to select Safe Mode, and then press ENTER.
When you are prompted to select the operating system to start, select Microsoft Windows XP edition (where edition is the edition of Windows XP that is installed), and then press ENTER.
On the To begin, click your user name screen, click Administrator.
Type the administrator password, and then press ENTER.

NOTE: In some cases, the Administrator password may be set to a blank password. In this case, do not type a password before you press ENTER.
Click Yes to acknowledge that Windows is running in Safe mode.
Click Start, and then click Control Panel (or point to Settings, and then click Control Panel).
Click User Accounts.
Click the user account whose password you want to change.
Click Change the Password if you want to keep a password, or click Remove password if you do not want to use a password. If you remove the password, skip the next step.
Type the new password for the user, and then click Change Password.
Quit the User Accounts tool, and then restart the computer.

Na alle opties te hebben overwogen en geprobeerd kan ik met vreugde zeggen... niets heeft geholpen (altijd positief zijn). En omdat het formateren niet gaat vanuit een "lage" inlog, zal dat ook niet gaan.

maybe hebben jullie hier wat aan:
-op de pc staat xp prof.
-opstart disk is foetsie
-de code voor de master inlog is onbekend
-er is wel een andere inlog, maar die is beperkt in opties (kan er niet eens iets mee instaleren)
-formateren kan schijnbaar niet, want xp is op ntfs geïnstaleerd. (dit weet ik trouwens niet zeker, de brond van deze info is nog al onbetrouwbaar)

Niet te min, als jullie nog opties weten, ik hou me aanbevolen.

groetjes
C-K

Met zo'n negatieve houding kom je niet ver. Dergelijke synisme gaat mij althans te ver.

Je kan wel degelijk de login omzeilen op ntfs, maar zoek het zelf maar op op www.google.nl

[geirriteerde caveman]

optie 1

optie 2 : opstarten met een windows 2000 cd en de recovery console draaien.

nog meer mogelijkheden hier

pe.

Laatste bericht

Om niet onbedoelt negatief over te komen (mocht het wel zo zijn sorry caveman), ik ben blij dat ik van jullie veel opties heb kunnen ontvangen. Maar door dat het mij gewoon niet lukt om dat P.O.J. (piece of junk) dingen te laten doen die ik wil, heb ik besloten een "erkende" "programeur" er bij te halen.
Dus op deze manier wordt er een eind gemaakt aan dit probleem. Mocht het zo zijn dat die goede man er wel uit kan komen, dan zal ik de oplossing hier plaatsen.

Nogmaals bedankt voor de reacties,
C-K.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan