Psycho pinball loopt bij intro vast, ook in DosBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Ik heb net via een site een pinball spel kunnen laten werken via de DosBox. Het lukte allemaal, dus ik dacht: pas ik dat ook mooi even toe op Psycho Pinball.. Dat spel van vroeger...
Wat gebeurt er nu? In de DosBox komt het intro er, dan de taal kiezen en dan schiet hij uit de dosbox...
Dan open ik hem gewoon vanuit XP zeg maar, vanuit Windows en dan doet hij het wel, maar.... hij is hartstikke traag en de muziek stotterd. Ik dacht dat dus op te lossen door in de DosBox te draaien, maar dan doet hij het niet. Zijn er manieren om hem via Windows sneller te laten werken?? Een bepaalde toets ofzo? Bij de Dosbox is dat Ctrl + F11.

Hopelijk heeft iemand de oplossing?
Alvast bedankt voor het nadenken!

Ik weet dit: rechtsklikken op het exe-bestand en dan comptabiliteit klikken.

Je moet dan de diverse instellingen uitproberen om te kijken of bij een bepaalde instelling het programma het wel goed doet.

(Mij is het bij en paar spellen nog steeds niet gelukt, niet in de DosBox en niet met die comptabiliteitsregeling.)

Overigens, er is ook al een shell voor DosBox: RobyDosBox http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1. Of heb je die al?

Bedankt voor je antwoord!
Ik zal nog eens bij die andere comptabiliteitsopties kijken, windows 95 had ik al geprobeerd, maar die andere nog niet.
Nee, dan over die andere DosBox wist ik niets. Is dat erg anders, wat is er anders aan dat programma?
Ik zal het ff uitproberen!:)
PS. het lijkt me toch niet dat hij op Windows ME moet worden gezet, want het is een heel oud spel, uit 1997 ofzo... We draaide het spel op Windows 3.11 ofzo. hahaa.Met ME doet hij het trouwens ook niet beter, ik ga nu NT ofzo proberen..
Ik krijg bij de DosBox na het intro: Invalid Handle....
Met die andere opties doet hij het ook niet beter...

Laatst bewerkt:
RobyDosBox is een handig "schilletje" om DosBox heen, dus het mounten en intypen van Dos-commando's wordt door Roby gedaan.

In mijn "link" is het onder "Tools" het zevende programma van bovenaf aan.

Bij die comptabiliteit kun je meer aanvinken dan alleen de Windowsversie, heb je die mogelijkheden ook geprobeerd?

Dus kleuren op 256, resolutie 640x480?

(Ik heb een aantal op MS-Dos gebaseerde spellen uiteindelijk maar op een "oud" beestje met Windows 95 gezet:p .)

Als het nog niet lukt, zou ik het niet weten, misschien een andere helper wel. :confused:

Ja, die kleuren enzo heb ik geprobeerd, schoot ik ook niet veel mee op...
In DosBox ook via dat andere programma, heb ik het dtus nog een keer geprobeerd, dan loopt hij halverwege helemaal vast met Invalid Handle. Gewoon vanuit Windows doet hij het dan nog beter... Ik had gelezen ergens anders dat ik Resolution in Psycho op Low moet zetten en Speed ook op Low, maar nu heb ik weer het probleem dat hij vastloopt zodra ik in het opstartscherm kom... Lekker handig haha. Hopelijk zijn er nog andere oplossingen, tot die tijd probeer ik nog het een en ander uit.

Hoi Hille,
In Help en ondersteuning heb ik laten zoeken op "dos programma". Je krijgt dan nogal wat info. Daaronder ook "Aangepaste opstartbestanden voor MS-DOS programma's maken". (Deed mij een beetje denken aan de DOS-opstartdiskettes van vroeger :p )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan