Public String

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin82

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2013
Hallo,

Ik ben bezig te leren programeren in VBA en ik loop tegen een probleem.

Ik maak een interger aan in de vorm van Public Var1 As Interger in Form1 en die vul ik met een 2.
Als ik dan in Form2 deze naam oproep kan ik deze variable uitlezen.

Doe ik dit doe met een String in de vorm van Public Var2 As String dan werkt het niet

Wat doe ik fout?

Groeten,

Edwin

Laatst bewerkt:
Heb je ze beide wel buiten de Subs gedeclareerd?

P.S.
Het is Integer, niet Interger.

Plaats anders je documentje hier even, dan is het makkelijk te zien.

Hoe roep je de tweede variabele aan? Een tekstvariabele is iets anders als een integer (om over een interger maar te zwijgend;) )

Bekijk bijlage Project.xlsm

Hallo,

Hierboven staat het VBA project

Even uitleggen wat ik wil bereiken.

Het project moet starten op form1.
Daar moet je eerst de info invullen door op de knop te drukken. Je gaat dan naar form3.
Daar vul de de info in en druk weer op de knop. Dan ga je weer naar form 1.

In het tekstvak op form1 staat een tekstvak daarin moet ter controle de data onder elkaar komen te staan met een label voor de data.
Het projecteren van de data lukt me wel. Dit heb ik al getest met een MsgBox.

Het is alleen de data van het ene naar het andere blad krijg. Ik wil eigelijk een voor globale variable krijgen

Ik had nog een klein ander vraagje. Ik ben aan het einde van form2 bezig om de data in excel te krijgen en het lukt niet zo erg. Kunnen jullie me op weg helpen?

Ik heb eigenlijk nog nooit in VBA geprogrameert. Klopt het een beetje wat ik gemaakt heb of doe ik het wat omslachtig?

Groeten,

Edwin.

PS: het is idd integer :d

Je declareert die variabelen binnen de context van een formulier en dan zijn ze alleen in de subs binnen dat formulier beschikbaar.
Maak een module en declareer daar je variabalen die overal beschikbaar moeten zijn.
Begin ook altijd je formulieren en modules met de regel Option Explicit.
De compiler controleert dan van alle gebruikte variabelen of ze wel beschikbaar zijn en voorkom je deze problemen.

Lees ook dit eens:
http://support.microsoft.com/kb/141693

Laatst bewerkt:
Het is gelukt om een module te maken. Daar zet in nu alle variable in die ik global wil gebruiken

Maakt het nog uit of je Dim, Static of Public gebruik?

Ik heb zelf Public gebruikt

Gr,

Klik op de link die ik plaatste, daar staat alles uitgelegd over het bereik van variabelen.

Of raadpleeg de Help, die zit er niet voor niks. En legt prima het verschil uit tussen de verschillende soorten variabelen.

Net als bij klanten. De eis is altijd dat er Help documenten beschikbaar moeten zijn.
Bij in gebruikname gaan vervolgens de meeste vragen over zaken die daar helemaal in staan uitgelegd.
Zoals zo vaak, men leest niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan