publicatie van 1e website op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website voor de allereerste keer. Ik heb nu alles in flash gemaakt, omdat ik dat handig vond o.a. met links enz.., maar nu is mijn vraag is dit handig ivm het het openen, lezen en de snelheid van de pagina?

Ook zou ik graag weten hoe ik mijn uiteindelijke website op het internet kan zetten en toegankelijk kan maken voor het publiek.

Ik hoor het heel graag.

Groetjes, Leonie
 
Het is handiger om vooraan te beginnen :) , en niet achteraan zoals jij doet. Volgens mij is hetnl handiger om frontpage of dreamweaver te gebruiken voor het maken van een website. Vooral als je beginner bent, kun je beter met frontpage werken. Verder heb je webruimte nodig. Deze kun gratis of betaald op internet vinden. Kzou zeggen: Ga daar eerst maar eens kijken.
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je met achteraan beginnen?
Als flash achteraan is, wat is dan vooraan? Wat moet ik eerst doen?

Wat is frontpage of dreamwaver?

Waar kan ik webruimte vinden op het web? Ik wil graag een website zonder reclame en die eindigt op .nl. Weet je misschien waar dat gratis/zo goedkoop mogelijk kan.

Een heleboel vragen, maar ik ben dan ook een beginner :)

Thanks,

Groetjes, Leonie
 
Wat is frontpage/dreamweaver?

Dat zijn, zogenoemde WYSWYG editors, heel simpel een pagina maken, en de html codes worden voor je gegenereerd.

Jij bent begonnen met flash, het is handiger om daar pas mee te beginnen, als je HTML een beetje onder de knie hebt! Dus daar moet je eerst maar mee beginnen:cool:

En je zoekt een gratis .nl domein, nou, dat is er niet! Je moet altijd voor een domeinnaam betalen, behalve als er een actie is, (waar ik mazzel mee had bij lycos) dus mischien dat je op http://www.lycos.nl kunt kijken, dat je daar het juiste pakket vindt. Wat je ook kunt doen, is gewoon via google te zoeken naar: free webhosting no ads

Suc6!:thumb:
 
Hi,

Ik heb het programma frontpage inmiddels gevonden. Ik heb ook een boek over html en ik beheers het inmiddels een klein beetje.

Ik zou alleen heel graag een flash file op mijn site neerzetten en ik snap niet hoe je zo'n flash file in een html document krijgt.

Vervolgens snap ik ook niet precies hoe ik een website moet uploaden naar de server.

Welke bestanden moet ik daarheen sturen? Alle html documenten die ik ga maken en hoe werkt het dan vervolgens (met hyperlinks) vanaf de server?

Ik heb de lycos site met de verschillende pakketten bekeken en er zijn een aantal termen die ik niet begrijp:

1. Schijfruimte bv 500 MB
Ik neem aan dat dit de maximale grootte van al je html documenten bij elkaar bevat?

2. Bandbreedte p/mnd 7 G
Wat betekent dit. De snelheid waarmee een pagina geladen wordt?

3. 1Click!site
Wat betekent dit?

4. Website statistieken
en dit?

5. en hier volgen nog 2 termen die ik niet begrijp:
PHP 4.3.10
MySQL 4.0.18

Ik ben weer zeer dankbaar voor alle hulp.

Groetjes, Leonie
 
Schijf ruimte is de groote van allebestande die je op je server mag zetten! 500 is wel veel, vind ik!

Bandbreedte, is de hoeveelheid informatie de server moet verwerken, dus als je een site met 200 bezoekers per dag hebt, is het verstandig een grotere te nemen als je maar 20 per dag hebt.

1clicksite, is in een paar klikken een site maken, niet leuk, en enorm standaard!

Website statistieken, dat is het aantal bezoekers en dat ****!

php en mysql, php is een programmeertaal voor dynamische websites, zo kun je dan een gastenboek zelf maken en meerdere dingen, dit gebeurt meestal met een database Mysql genoemd!

En je wil een flash bestandje op je site hebben, daar is een simpele html code voor;)

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="32" height="32">
<param name="movie" value="bestand.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="bestand.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="32" height="32"></embed>
</object>

En om de files op internet te zetten, gebruik je een FTP prog, of gebruik je webFTP van lycos(geen aanrader)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! suc6!

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan