Publiceren als PDF in Access standaardsinstelling optimalisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TiceTK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2016
In Acces wil ik een rapport per email als pdf bijlage verzenden.
In het rapport zit een afbeelding verwerkt die erg vervaagd in het pdf bestand.
Oftewel Acces verzend/publiceert het rapport als pdf standaard in: Minimale grootte (online publiceren).
Dit gebeurt overigens ook als ik een rapport uit Access als PDF wil publiceren.
Echter ik krijg dan een scherm met onderin 2 opties:
Optimaliseren voor:
1. Standaard (online publiceren en afdrukken)
2. Minimale grootte (online publiceren)

Optie 2 staat dan standaard aangevinkt. Deze optie geeft eenzelfde vervaging als de verzending per email als bijlage.
Optie 1 geeft geen vervaging, dus deze zou ik graag als standaard instelling willen.

Vraag 1:
Is het mogelijk om de standaardinstelling voor optimalisatie te wijzigen in optie 1. Standaard?
Ik verwacht dat deze instelling ook gebruikt wordt bij verzending van rapportage per email als pdf.

Vraag 2:
Hoe kan ik eventueel op een andere manier ervoor zorgen dat verzending van een rapport uit Access als pdf niet wordt verkleind?

Dank je voor de adviezen.

gr. Twan

Ik heb uw vraag verplaatst uit Feedback over Helpmij.nl, omdat u hier waarschijnlijk eerder geholpen zult worden.

Als je vanuit het programma zelf exporteert roep je de Adobe API aan, en daarmee kun je de instellingen inderdaad niet aanpassen. Met VBA kun je alleen Microsoft objecten aanspreken, en kun je niet rechtstreeks de Adobe API aanspreken. Die kent namelijk geen VBA. Vandaar dat je met de standaard instellingen zult moeten werken. Maar ik denk dat je die instellingen wel kunt aanpasssen in Acrobat Reader; bij mij staat de juiste optie namelijk wél als standaard ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan