• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

publiceren voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikel_Snoeren

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Ik heb in MS Excel een sheet gemaakt welke opgebouwd wordt op basis van informatie uit andere sheets. Deze sheet moet als het ware als een soort Dashboard gaan fungeren.

Met voorwaardelijke opmaak profielen maakt hij de cellen en lettertype groen, rood of oranje.
Als ik dit opsla als webpagina is er niets aan de hand. Het probleem begint als ik in die cellen een hyperlink aanbreng. Na publicatie verschijnt het woord in de cel. Dit is dus niet de bedoeling.

Wie kan mij helpen

Enkele vraagjes:
  1. Met welke Excel-versie werk je
  2. Hoe is de pagina opgeslagen (hele werkmap/blad, interactief ja/nee)
  3. Hoe zijn de hyperlinks ingevoerd (formule, Invoegen - Hyperlink, gewoon url ingetikt)[/list=1]

Antwoord op je vragen:

- Excel 2000

- De worksheet / blad heb ik opgeslagen als html.

- hyperlink is de URL geen formule. In het veld zelf staat wel een formule maar niet de formule hyperlink

Vervolg vraag 2: interactief ja/nee

En het antwoord op de 3e vraag begrijp ik niet.
Je zegt dat de url er rechtstreeks in staat, zonder formule, maar toch staat er een formule in ???
En je spreekt over een veld, bedoel je hier een cel mee, of heb je een object op het werkblad geplaatst, zo ja
welk object
en via welke werkbalk?

vraag 2 niet interactief. Interactief geeft namelijk niet het gewenste resultaat.

vraag 3 inderdaad het gaat over een cel.
In het desbetreffende werkblad verwijs ik middels een koppeling naar een ander blad. In dit blad staat dat als een getal groter is dan X het resultaat van de functie = "rood" en als het getal kleiner is dan is het resultaat "groen". Dit neem ik dus over op het desbetreffende werkblad. In dat werkblad wordt m.b.v. voorwaardelijke opmaak als er "rood" in een cel staat de cel rood en het lettertype ook rood zodat je een rode cel krijgt zonder letters. Als er "groen" staat dan wordt de cel en lettertype groen.

Als ik dit vervolgens publiceer als HTML gaat het perfect ik zie dan de rode en groene cellen.
Maak ik vervolgens een hyperlink actief dan zie ik als ik het werkblad publiceer een rode cel met "rood" erin en een groene cel met "groen" erin. De vraag is hoe krijg je dit weg.

Ik kan niet volgen. Kan je het documentje hier eens als bijlage toevoegen, dan wordt het misschien wat duidelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan