Publieke pc - beveiligde inbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2012
Hallo,

Ik zit in een situatie waar er een pc is met meerdere gebruikers op dezelfde windows-account.
Is het mogelijk om bij outlook om een wachtwoord te plaatsen op een bepaalde inbox, zodat niet alle gebruikers toegang hebben tot deze inbox?

Bedankt.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.Nl

Is het niet handiger(verstandiger) om een eigen windows account aan te maken?

Neen, in dit geval betreft het hier een pc die bij een onthaal staat. Het zou omslachtig zijn om telkens aan en uit te loggen wanneer er iemand anders de pc gebruikt.

Bedankt voor je antwoord, maar het betreft hier een account met koppeling naar een exchange server. Moet dit dan ingesteld worden in de exchange server zelf?

Indien de computer zelf niet is aangemeld op een domein/server dan kan je een aanmeldingswachtwoord op de computer instellen bij gebruikersaccounts.
Het instellen van een wachtwoord in outlook kan dan niet gedaan worden volgens de manier die we net opgegeven hebben.
Dan is het misschien verstandig om de optie te selecteren waarbij er altijd om wachtwoord gevraagd wordt, dat doe je door het volgende stappenplan te volgen: http://office.microsoft.com/nl-nl/o...liging-voor-exchange-opgeven-HP001003058.aspx

Het zou zo moeten zijn dat er telkens verificatie gevraagd wordt wanneer de inbox bekeken wordt. Na eigen opzoekingswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet mogelijk is in Outlook. Ik zal het probleem oplossen door telkens de web access mail te gebruiken en de inbox in Outlook zelf te verwijderen.
Toch bedankt voor je tijd !

Kijk ook nog even naar de mogelijkheden en onmogelijkheden van het maken van verschillende Outlook profielen
Wel ervoor zorgen dat elke Outlook profiel zijn eigen gegevensbestand heeft (.pst bestand) en zijn eigen mail-instellingen.

Er kan dan worden aangegeven dat bij het starten van Outlook een keuze wordt gegeven met welk Outlook profiel Outlook moet starten.
Natuurlijk is het in deze setup wel mogelijk dat iemand (per ongeluk of expres) het Outlook profiel kiest van iemand anders, dus echt beveiligd is het niet. Het zorgt dus alleen voor scheiding van e-mail en e-mail instellingen in elk een eigen profiel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan