publisher 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

nostra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Hoi

Ik heb een cursus (tekst + afbeeldingen) gemaakt in publisher 2007. De doelstelling is deze .pub file op cd-rom te branden zodat mijn collega's het bestand kunnen raadplegen en er afdrukken van kunnen maken. De file zou echter zodanig beveiligd moeten worden dat er geen wijzigingen kunnen aangebracht worden.

Hoe moet ik hieraan beginnen ?

De versie op cdrom is na het branden niet meer aan te passen.
Een kopie daarvan kan natuurlijk wel worden gewijzigd.
Dan is er altijd nog het origineel op cdrom.

Wanneer dat toch een bezwaar is kun je ook een PDF maken van het publisher bestand en die verspreiden.
In office 2007 kan dat al standaard (al ben ik er niet zeker van dat dat ook voor publisher 2007 geldt)
Een PDF heeft bovendien ook nog het voordeel dat het niet nodig is om publisher geïnstalleerd te hebben om de cursus te bekijken of af te drukken.

mvg leo

Laatst bewerkt:
De versie op cdrom is na het branden niet meer aan te passen.
Een kopie daarvan kan natuurlijk wel worden gewijzigd.
Dan is er altijd nog het origineel op cdrom.

Wanneer dat toch een bezwaar is kun je ook een PDF maken van het publisher bestand en die verspreiden.
In office 2007 kan dat al standaard (al ben ik er niet zeker van dat dat ook voor publisher 2007 geldt)
Een PDF heeft bovendien ook nog het voordeel dat het niet nodig is om publisher geïnstalleerd te hebben om de cursus te bekijken of af te drukken.

mvg leo

Probleem is zoals je reeds aangeeft dat men de kopie zoveel kan veranderen als men wil. Het bestand zou voor het branden reeds beveiligd moeten zijn. Ik heb ondertussen geprobeerd om een .pub bestand op te slaan als .pfd ... maar dat blijkt jammer genoeg niet mogelijk. :confused:

Zelf gebruik ik daar het betaalde PDF xchange voor.
Maar met het gratis primoPDF moet het ook kunnen (het installeert een extra printer waarmee je de PDF afdrukt)

Probleem is zoals je reeds aangeeft dat men de kopie zoveel kan veranderen als men wil. Het bestand zou voor het branden reeds beveiligd moeten zijn. Ik heb ondertussen geprobeerd om een .pub bestand op te slaan als .pfd ... maar dat blijkt jammer genoeg niet mogelijk. :confused:
Waar gaat het mis? Als je bij Microsoft de gratis plugin PDF creactor download kun je van elke Office applicatie een PDFje maken, óók van een Publisher bestand.

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen ... met deze laatste is het probleem opgelost

Thx :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan