Publisher --> hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miejdo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Dag allen,

ik heb een vraag over Publisher.

Ik heb voor mijn organisatie een nieuwsbriefsjabloon laten ontwerpen.
Publisher lijkt mij ideaal om nieuwsbrieven mee te maken.

Alleen: hoe importeer ik dit sjabloon (volgens mij gemaakt met Indesign; de ontwerper heeft zelf geen Windows en dus geen Office en kent Publisher niet) in Publisher zodat ik er verder gewoon in kan werken?
Het sjabloon bevat o.a. een logo en een rode balk rechts (die schuin afloopt) en nog wat andere huisstijlelementen. Daarbinnen zit het tekstvak en dat moet te bewerken zijn, de rest moet vast staan.
Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

En als Publisher toch echt niet geschikt is hiervoor, wat dan wel?
Hoe kan ik het eventueel anders in Word omzetten maar dan ook weer dat de hierbovengenoemde elementen vast staan? Dat kan toch niet in Word?

En het moet in Windows kunnen, want het moet door veel verschillende mensen gebruikt / gemaakt kunnen worden en Windows is toch het meest gangbaar.

Veel dank alvast voor je/jullie reactie(s)/hulp!!!

groetjes,
Mirjam

Hoi,

Twee reacties:
Als je opdracht hebt gegeven tot het maken van een sjabloon, is het niet meer dan gebruikelijk dat de leverancier dat aanlevert in een formaat dat voor jou bruikbaar is, ook al is het ontworpen in Indesign.....

Je kunt in Word de genoemde kenmerken als Watermerk invoegen.
Ik leg je dit echter - nog - niet uit: zie mijn opmerking hieronder .... ;)

Hoi,
dank voor je reactie.

1. Ja dat idee kreeg ik ook al.........maar ze doet een beetje moeilijk.....
2. Ik heb Windows XP en Office 2007. Als je een idee hebt, graag!

Hoi,

Wanneer je in Word2007 een achtergrond voor elke pagina wilt invoegen:

In het lint: tab. Pagina-indeling
Knop: Watermerk
In het venster onderaan: Aangepast watermerk....
Abeelding als watermerk en de afbeelding zoeken.
Wil je de achtergrond even 'helder' als de voorgrondtekst, dan haal je het vinkje weg bij 'Wassen'

Er is ook een kant-en-klaar sjabloon voor E-mailnieuwsbrieven, dat je zelf kan aanpassen natuurlijk:
- In Word: Officeknop > Nieuw
In de lijst links onderaan klikken op 'Meer Categorieën'
Aan de rechterkant klikken op E-mails en daar vind je een sjabloon voor Emailnieuwsbrieven in Word.

Hoi,
dank voor je reactie!
Dat aangepaste watermerk werkt wel goed, alleen is het te slecht van kwaliteit. Ik heb net iemand gevonden die alles perfect naar Publisher heeft verplaatst waardoor ik daar nu verder in kan werken, dus veel dank voor je hulp maar het is opgelost!
(hoe dat gedaan is? dat weet ik niet, hihi).

groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan