Publisher website centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

richie

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hallo,
Ik ben een beginnend websitebouwer. Ik gebruik Publisher (Office).
Ik krijg mijn website niet gecentreerd op de pagina. Ook krijg ik de pagina niet breder dan ongeveer 2/3 van het scherm.
Wie kan mij helpen. Het zal wel een beginnersfout zijn...

Groet, Richie

Had ik deze vraag bij een ander deel van het forum moeten zetten?

Richie

Mag ik vragen wat je doel is als beginnend websitebouwer? Is het een éénmalige kwestie, of ben je van plan om vaker sites te maken.

Ikzelf ben niet vertrouwd met het gebruikt van Publisher voor sites, maar ik kan je met vrij grote zekerheid zeggen dat de code die daaruit komt uitermate weinig kans maakt om volgens de standaarden te zijn, en dus een gewenst resultaat geeft (behalve in 1 specifieke browser).

Je had je vraag waarschijnlijk beter in het subforum HTML gezet, dat is namelijk de taal waarin websites gemaakt worden. Ik heb alvast even aangevraagd dat dit topic verplaatst zou worden, dus dat hoef jij niet meer te doen.
Maar nog veel meer dan de vraag in het 'juiste' onderdeel te plaatsen, had je wat meer geduld moeten hebben. Een topic bumpen na amper 3u komt ongeduldig over, sommige mensen hier hebben naast werk ook wel eens een leven...

Als je een website wilt maken, moet je je verdiepen in HTML ( + CSS ). De WYSIWYG-editors (Frontpage, Dreamweaver, etc.) voldoen gewoon niet aan de standaarden.

Hallo Johantrax,

Wat betreft je opmerking over mijn ongeduld: het was meer dat ik geen forum zag over Publisher, noch bij "websites bouwen" noch bij Office. Blijkbaar is dit een weinig gebruikt programma. Ik wist niet precies waar mijn vraag te stellen. Die opmerking had ik beter in mijn eerste bericht kunnen plaatsen. Nu kwam het dus onbedoeld ongeduldig over, waar voor excuus.

Mijn eerste website heb ik gemaakt voor een bedrijfje van mijn man. Aangezien ik niets van html weet en Publisher zeer gebruiksvriendelijk is en ik de software bezit, heb ik die software ook gebruikt. Tevens wil ik voor de school waar ik werk een website-je maken.

Verder weet ik niets van 'standaarden'. Zoals gezegd ben ik een beginner en is een WYSIWYG programma dus ideaal voor mij.

Ik hoop toch dat er iemand is die weet hoe ik in Publisher moet centreren.
Groet

Richie

http://en.allexperts.com/q/Microsoft-Publisher-1036/Center-Web-Page.htm
You can optimize your Web page so that it can be viewed on either low- or high-resolution screens.

On the File menu, click Page Setup.
Click the Layout tab.
In the Publication type list, select Web page.
Under Page size, do one of the following:
Select Narrow (640x480 display) for a page that can be viewed on a low-resolution screen without horizontal scrolling.
Select Standard (800x600 display) for a page that can be viewed on a high-resolution screen without horizontal scrolling.

meer:
http://www.google.nl/search?hl=nl&c...-web-page++how-to+Publisher&btnG=Zoeken&meta=

Een en ander is mede afhankelijk van de versie welke je gebruikt.

:cool:

bedankt!

Hallo Peter.

Heel erg bedankt. Ik ga het morgen proberen. Ik was al eerder tegengekomen via google dat ik </center> ergens in moest zetten, maar ik snap nu hoe en waar dankzij je links. Ik ga het morgen proberen!

Groet, Richie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan